România se clasează pe locul al treilea în rândul statelor membre UE din Europa Centrală şi de Est, în ceea ce priveşte valoarea comerţului electronic, după Polonia şi Cehia, arată Raportul "European Ecommerce 2024", citat de Asociaţia Română a Magazinelor Online (ARMO). Potrivit documentului, în 2023, comerţul electronic românesc de bunuri şi servicii a atins valoarea de 10,6 miliarde de euro, echivalentul a 3,32% din Produsul Intern Brut (PIB), în creştere faţă de anul precedent, de la 3,17% din PIB. Potrivit reprezentanţilor ARMO, această evoluţie subliniază rezilienţa şi capacitatea de adaptare a sectorului ecommerce din România, care a devenit un pilon principal al economiei digitale: "Există un potenţial semnificativ de extindere în adoptarea cumpărăturilor online, cu 50% din populaţie efectuând cel puţin o comandă online în 2023. Această statistică indică oportunităţi majore pentru dezvoltarea sectorului de comerţ electronic, atrăgând interesul tot mai multor companii, atât locale, cât şi internaţionale".
Pentru 2024, estimările din raport indică o creştere spre 10% a vânzărilor online de bunuri şi servicii, până la o valoare de 11,7 miliarde de euro (3,42% din PIB). De asemenea, se anticipează că procentul populaţiei care va efectua cumpărături online va ajunge la 55%, ceea ce reflectă tendinţa de digitalizare şi preferinţa tot mai mare a consumatorilor români pentru comerţul online. Raportul European Ecommerce 2024 a fost comandat de Ecommerce Europe şi EuroCommerce, şi realizat de Centrul pentru Cercetări de Piaţă al Universităţii de Ştiinţe Aplicate din Amsterdam.