"Danone", cel mai mare producător mondial de iaurt, îşi va creşte de peste două ori participaţia la cel mai mare producător de lactate din China, plătind în schimb 486 milioane euro (663 milioane dolari). Creşterea deţinerii are la bază sporirea cererii de lactate din China.
Grupul francez a cumpărat 4% din "China Mengniu Dairy" Co. în luna mai 2013, când cele două companii au înfiinţat o societate mixtă pentru producerea şi vânzarea de iaurt în ţara asiatică, iar acum participaţia "Danone" va ajunge la 9,9%. "Danone" va cumpăra acţiuni noi "China Mengniu Dairy" la un preţ de 42,50 dolari Hong Kong fiecare, cu 15% mai mult decât cursul de închidere al titlurilor companiei la data de 11 februarie.
Tranzacţia trebuie să primească aprobarea acţionarilor "Mengniu" şi este aşteptată să se finalizeze în următoarele luni, anunţă "Danone".
Investiţia "Danone" reface prezenţa companiei franceze în China la patru ani după ce o dispută cu producătorul de băuturi răcoritoare "Hangzhou Wahaha Group" Co. a determinat-o să-şi vândă deţinerea la societatea pe care cele două părţi o deţineau în comun în ţara asiatică. La rândul său, "Mengniu" caută să-şi consolideze parteneriatele cu investitori străini ca să recâştige clienţii în urma unui scandal din 2008, privind contaminarea laptelui cu melamină, care a îndepărtat de produsele lactate consumatorii din China.
Piaţa iaurtului din China este estimată să crească cu 57% până în 2015, la 71,6 miliarde yuani (12 miliarde dolari), potrivit Euromonitor International. "Mengniu" avea o cotă de 16,8% din piaţa de profil a Chinei, în 2012, iar "Danone" - de 1,6%, conform datelor Euromonitor.