Isteria Black Friday a paralizat site-urile

Ziarul BURSA #Companii #Bunuri de Larg Consum / 23 noiembrie 2012

Multe dintre cele mai intens promovate oferte de Black Friday se referă la produse care au putut fi cumpărate la preţuri mai mici în anumite perioade din an.

Multe dintre cele mai intens promovate oferte de Black Friday se referă la produse care au putut fi cumpărate la preţuri mai mici în anumite perioade din an.

UPDATE Mobexpert Outlet:

Mobexpert Outlet anunţă magazinul a avut astăzi peste 1.500 de vizitatori şi a realizat 50% din cifra de afaceri a unei luni normale.

Vânzările de decoraţiuni au adus 50% din valoarea totală, restul a fost realizat de vânzările de mobilier.

"Black Friday este un succes pentru Mobexpert Outlet. Astăzi ne-au vizitat mai multe persoane decât într-o lună întreagă. Am obţinut un rezultat excepţional, însă cel mai mult ne bucură faptul că am reuşit să creăm o bună notorietate outlet-ului Mobexpert. Astăzi toţi cei 1.500 de vizitatori au plecat cu cel puţin un produs din magazinul nostru." a declarat Iulian Toma, director Mobexpert Outlet.

UPDATE Flanco:

Flanco anunţă că peste 70.000 de clienţi au cumpărat, în prima zi de Black Friday, până la ora 18:00, cel puţin un produs din magazinele companiei.

Dintre codurile comerciale de produs listate în cadrul campaniei, în număr de peste 1.000 la începutul zilei, s-au epuizat stocurile pentru mai puţin de 100 de modele, compania având resurse de susţinere a promoţiei şi în următoarele două zile.

"Flanco a atins astăzi o performanţă unică pe piaţa românească, reuşind să vândă într-o singură zi, în cei 45.000 de metri pătraţi cât într-o lună medie de vânzări. Campania Black Friday continuă la Flanco tot weekend-ul şi pentru a veni în întâmpinarea solicitărilor clienţilor noştri, am inclus în promoţia de Black Friday produse cu specificaţii similare sau comparabile la preţuri competitive.", a declarat Violeta Luca, CEO Flanco.

UPDATE IL PASSO :

IL PASSO a înregistrat astazi, până la ora 13:00, cu ocazia ofertelor Black Friday în magazinul online, vânzări de 8 ori mai mari faţă de media zilelor în care nu se desfăşoară promoţii.

"Ofertele pe care le-am pregătit cu ocazia Black Friday au fost foarte bine primite de clientii noştri. Astfel, am înregistrat până la ora 13:00 vânzări de 8 ori mai mari faţă de o zi

obişnuită. Am optat să aplicăm reduceri tuturor modelelor de ghete, botine şi cizme, ci nu unei selecţii de produse", a declarat Petru Chiriac, Managing Partener IL PASSO.

UPDATE 16:23: Altex a înregistrat vânzări de peste 2 milioane de euro

Magazinele Altex si Media Galaxy au înregistrat vânzări de peste 2 milioane de euro, în prima zi a promoţiei de Black Friday, arată un comunicat de presă.

"Volumul de vânzări înregistrat astăzi, în prima zi a ofertelor de Black Friday, de două milioane de euro, se datorează atât disponibilităţii stocului, cât şi programului prelungit al magazinelor - astăzi majoritatea magazinelor noastre au deschis la ora 8. Şi ziua încă nu s-a încheiat, ne aşteptăm la o creştere a ritmului de vânzare după-amiaza", a declarat Răzvan Popescu, director de vanzari Altex.

Cele mai căutate oferte sunt cele la LED-uri, camere foto, produse IT şi console.

----

UPDATE ora 15:42: eMag explică problemele apărute de Black Friday

Radu Apostolescu, Vicepreşedinte şi Director de Dezvoltare eMAG, a explicat pe blog.emag.ro, la ora 13:00: "Ediţia de anul trecut a însemnat pentru noi cea mai bună şcoală posibilă din toate punctele de vedere. Dacă din exterior s-a văzut doar căderea serverului timp de aproape o oră şi livrările care au întârziat câteva zile peste promisiuni, echipa eMAG a făcut eforturi extrem de mari să gestioneze volumul de comenzi. Am învăţat şi am automatizat cea mai mare parte a activităţilor. Traficul, logistica, ofertele - toate componentele acestei zile în care se derulează în câteva ore activitatea dintr-o lună de vară - nu le poţi simţi şi gestiona decât trăind pe viu experienţa şi învăţând din greşeli.

Aţi întrebat mulţi dintre voi de ce nu am anunţat ora de începere, deşi anul trecut am pornit la ora 5. Explicaţia este simplă - din studiile făcute şi din activitatea online de săptămâna trecută am estimat un trafic record, mult peste anul trecut. Aşa a şi fost - de trei ori mai mare, dacă ne referim la numărul de vizitatori simultani. În online atât volumul de trafic e important cât şi distibuţia lui în timp, astfel încât concentrarea la ora fixă a sute de mii de vizitatori este fatală pentru cele mai redutabile servere. Deşi ne-am pregătit foarte bine, ca dovadă că după depăşirea vârfului, serverele au răspuns instantaneu în peste 95% din timp, am avut o perioadă de 20 de minute în care nu am fost online. Dacă am fi anunţat ora exactă, probabil că perioada de cădere ar fi fost mai mare şi revenirea mult mai dificilă.

Vă mulţumim că aţi fost alături de noi în cea mai nebună zi a anului!"

Oficialul a anunţat, de asemenea, că oferta eMag pentru Black Friday a fost suplimentată.

UPDATE ora 13:58: Primele cinci ore au adus în magazinele Flanco peste 25.000 de clienţi

Până la ora 13:00, în ziua de Black Friday, vedetele cumpărăturilor în magazinul Flanco au fost televizoarele, cu peste 3.500 de unităţi vândute, notebook-urile cu peste 1.500 de unităţi, camerele foto-video cu peste 1.000, iar la categoria electrocasnice vedetele au fost maşinile de spălat cu peste 1.500 de bucăţi vândute şi frigiderele cu peste 1.000 bucăţi, conform unui comunicat de presă remis redacţiei.

"Am reuşit să servim în magazine un număr de peste 25 .000 de clienţi cărora le-am onorat cu succes cererile. Continuăm aprovizionarea magazinelor cu marfă din stocul nostru din depozitul central pentru a asigura onorarea cererilor ulterioare din magazine în toate cele 3 zile de campanie", a declarat Violeta Luca, CEO Flanco.

----

UPDATE: FLANCO: "În primele ore, vânzări de zeci de ori mai mari decât într-o zi obişnuită"

La numai două ore de la lansarea campaniei, Flanco a înregistrat vânzări de peste 30 ori mai mari decât într-o zi obişnuită, cea mai vândută categorie fiind cea a televizoarelor cu ecran plat, se arată într-un comunicat de presă remis redacţiei.

"Capitalizând experienţa campaniei Black Friday de anul trecut, ne-am organizat foarte bine atât operaţional, din punct de vedere fluxuri şi procese, cât şi al disponibilităţii produselor din campanie, având un stoc de peste 230.000 unităţi pe cele 1000 repere unice incluse în campanie. Am pregătit pentru toţi clienţii promoţii foarte atractve, oferind reduceri importante la produsele de interes pentru aceştia.", a declarat Violeta Luca, CEO Flanco.

---

UPDATE ora 10:30: emag.ro are stocul aproape epuizat iar plata cu cardul nu funcţionează

Site-ul emag.ro poate fi accesat la această oră de către vânătorii de oferte, însă stocul retailerului IT&C este aproape epuizat. Pe lângă asta, după nenumăratele campanii de marketing legate de eveniment şi după ce firma a investit în echipamente suplimentare (servere), site-ul nu a funcţionat în zorii dimineţii iar ofertele nu sunt pe măsura aşteptării clienţilor. Totodată, pe reţelele sociale oamenii se plâng că site-ul nu accept plata online, clienţii neprimind de minute bune confirmarea plăţii pe e-mail.

În acest moment, site-urile altex.ro, domo.ro şi f64.ro sunt indisponibile, afişând pe pagina principală mesaje în care îşi cer scuze pentru disconfortul creat. Pagina de internet a librăriei elefant.ro este disponibilă acum.

---

UPDATE 10:15: În cazul unor magazine stocurile multor produse s-au epuizat după primele ore ale campaniei Black Friday.

---

UPDATE ora 08:45: Mai multe site-uri ce oferă reduceri de "black friday" sunt şi la această oră blocate.

Marile site-uri au cedat sub presiunea numărului mare de internauţi în căutare de reduceri.

La ora 00.00, numeroase site-uri erau deja blocate sau se încărcau cu greutate din pricina numărului mare de accesări.

Librăria online elefant.ro, azerty.ro, domo.ro, eurogsm.ro, f64.ro, evomag.ro, marketonline.ro au fost doar câteva din site-urile care nu au putut fi accesate la miezul nopţii. Acestea au început să-şi revină după ora 2.00.

În momentul de faţă site-urile domo.ro, altex.ro, sunt blocate.

Şi site-ul evomag.ro este blocat din cauza numărului mare de accesări.

----

Retailerii mizează pe încrederea clienţilor

Retailerii prezintă campania Black Friday drept o ocazie de a face cumpărături la preţuri imbatabile, valabile numai o zi din an, însă o analiză Wall Street Journal/Decide Inc. relevă că multe produse sunt mai ieftine în alte perioade ale anului. "Consumatorii asociază Black Friday cu preţuri bune, fapt care elimină impulsul de a compara preţurile", explică Rob Docters, consultant pe probleme de preţuri la McKinsey & Co.

Astfel, retailerii se bazează pe prejudecăţile consumatorilor legate de Black Friday, pariind că clientul va presupune oricum că preţurile care îi sunt prezentate sunt cele mai avantajoase din an.

"Cu ocazia fiecărei Black Friday, retailerii îi ademenesc pe consumatori să aştepte la cozi în orele reci ale dimineţii, cu promisiunea unor oferte valabile o singură zi, care nu pot fi întrecute. În fiecare an, consumatorii se întreabă < Oare merită? >. Se pare că răspunsul este de multe ori < nu >", notează Wall Street Journal în urma unei analize a celor mai mediatizate oferte, efectuată împreună cu Decide Inc., specializată în agregarea datelor privind preţurile.

Studiul relevă că multe dintre cele mai intens promovate oferte de Black Friday se referă la produse care au putut fi cumpărate la preţuri mai mici în anumite perioade din an, uneori chiar de la acelaşi retailer.

Decide Inc. analizează date privind preţurile şi, pe baza trendurilor multianuale descoperite, oferă clienţilor sfaturi despre momentul oportun pentru achiziţionarea produselor pe care le caută.

Compania a luat în calcul 500 de oferte "doorbuster" (oferte marketate ca având preţuri atât de avantajoase încât clienţii "dărâmă uşa") prezentate de retailerii din Statele Unite cu ocazia Black Friday din acest an, analiza datelor relevând că aproape o treime dintre produse au fost disponibile la un moment dat în 2012 la preţuri mai reduse.

Tradiţia americană Black Friday a devenit cu mult timp în urmă un eveniment care are ca miză mai degrabă convingerea consumatorilor că preţurile sunt atât de bune încât nu pot fi ratate.

Retailerii au adoptat de-a lungul timpului diverse tactici, precum reduceri masive de preţ la un stoc limitat de produse sau prezentarea unor dis-counturi aparent atractive la produse oricum ieftine, care nu afectează semnificativ marja de profit a magazinului.

În general, retailerii nu promit implicit că oferă cele mai bune preţuri din toate timpurile, iar Decide a constatat că multe dintre oferte sunt autentice, potrivit Mediafax.

Totodată, transparenţa şi uşurinţa cu care pot fi consultate preţurile pe internet au înlesnit semnificativ sarcina de a verifica aserţiunile retailerilor, iar consumatorii îşi pot da seama mai simplu ca oricând care ofertă este cu adevărat avantajoasă şi care este un simplu artificiu de marketing.

În România, conceptul de Black Friday a fost "importat" anul trecut şi în 2012 mult mai multe companii au anunţat reduceri semnificative de preţuri, în sectoare diverse, de la retail de electronice şi electrocasnice la turism sau imobiliare.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
domeniileostrov.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9755
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7397
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3041
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0232
Gram de aur (XAU)Gram de aur403.6495

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb