Isteria Black Friday a paralizat site-urile
Companii / 23 noiembrie 2012
• UPDATE Mobexpert Outlet:
Mobexpert Outlet anunţă magazinul a avut astăzi peste 1.500 de vizitatori şi a realizat 50% din cifra de afaceri a unei luni normale.
• UPDATE Flanco:
Flanco anunţă că peste 70.000 de clienţi au cumpărat, în prima zi de Black Friday, până la ora 18:00, cel puţin un produs din magazinele companiei.
• UPDATE IL PASSO :
IL PASSO a înregistrat astazi, până la ora 13:00, cu ocazia ofertelor Black Friday în magazinul online, vânzări de 8 ori mai mari faţă de media zilelor în care nu se desfăşoară promoţii.
• UPDATE 16:23: Altex a înregistrat vânzări de peste 2 milioane de euro
Magazinele Altex si Media Galaxy au înregistrat vânzări de peste 2 milioane de euro, în prima zi a promoţiei de Black Friday, arată un comunicat de presă.
• UPDATE ora 15:42: eMag explică problemele apărute de Black Friday
Radu Apostolescu, Vicepreşedinte şi Director de Dezvoltare eMAG, a explicat pe blog.emag.ro, la ora 13:00: "Ediţia de anul trecut a însemnat pentru noi cea mai bună şcoală posibilă din toate punctele de vedere. Dacă din exterior s-a văzut doar căderea serverului timp de aproape o oră şi livrările care au întârziat câteva zile peste promisiuni, echipa eMAG a făcut eforturi extrem de mari să gestioneze volumul de comenzi. Am învăţat şi am automatizat cea mai mare parte a activităţilor. Traficul, logistica, ofertele - toate componentele acestei zile în care se derulează în câteva ore activitatea dintr-o lună de vară - nu le poţi simţi şi gestiona decât trăind pe viu experienţa şi învăţând din greşeli.
Aţi întrebat mulţi dintre voi de ce nu am anunţat ora de începere, deşi anul trecut am pornit la ora 5. Explicaţia este simplă - din studiile făcute şi din activitatea online de săptămâna trecută am estimat un trafic record, mult peste anul trecut. Aşa a şi fost - de trei ori mai mare, dacă ne referim la numărul de vizitatori simultani. În online atât volumul de trafic e important cât şi distibuţia lui în timp, astfel încât concentrarea la ora fixă a sute de mii de vizitatori este fatală pentru cele mai redutabile servere. Deşi ne-am pregătit foarte bine, ca dovadă că după depăşirea vârfului, serverele au răspuns instantaneu în peste 95% din timp, am avut o perioadă de 20 de minute în care nu am fost online. Dacă am fi anunţat ora exactă, probabil că perioada de cădere ar fi fost mai mare şi revenirea mult mai dificilă.
Vă mulţumim că aţi fost alături de noi în cea mai nebună zi a anului!"
Oficialul a anunţat, de asemenea, că oferta eMag pentru Black Friday a fost suplimentată.