Campania electorală: sloganuri cu efect de bumerang

D.N.
Ziarul BURSA #Politică / 23 noiembrie 2012

Campania electorală: sloganuri cu efect de bumerang

Campania electorală îşi face simţită prezenţa atât pe stradă cât şi în mediul virtual. Stâlpii au căzut sub asaltul bannerelor, chipuri şi sloganuri bântuindu-i pe trecători. Echipele de campanie au încercat să găsească cele mai bune mesaje menite să contribuie la zestrea de voturi care poate fi obţinută pe 9 decembrie. Din păcate pentru o parte din candidaţi, exis-tă mesaje adresate elec-toratului care stârnesc semne de întrebare, revoltă sau în cel mai bun caz zâmbete, definiţia sloganului (formulă care exprimă concis scopurile politice, economice ale unui grup, ale unei organizaţii) fiind complet ra-tată, întreaga cam--panie având efect de bumerang. Am chestionat mai mulţi alegători, pentru a vedea reacţiile acestora la faţa locului.

"Aici va fi complexul sportiv", stă scris pe un banner aflat în faţa unei biserici. Mesajul poate fi interpretat la propriu. "Înseamnă că aştia vor să dărâme bisericile noastre să facă maidane de fotbal. Sunt mai rău decât comuniştii", aşa a interpretat o doamnă respectiva promisiune. "Omul metrou!", aşa este prezentat un candidat care a lucrat ani buni la Metrorex. Aici alegătorul, aflat la prima tinereţe, simte nevoia să fie ironic: "E foarte bun, cu el facem economie, nu mai trebuie să săpăm tuneluri, nu mai cumpărăm vagoane". Un alt candidat atacă latura gas-tronomică, lăudându-se că este "Ca ceapa-n mâncare!". "E clar: nu-l votez. Am arsuri de la ceapă, nu-mi place cum miroase şi mă face să şi plâng".

Nici folclorul stadioanelor nu a rămas neexploatat, mai ales când candidatul a avut legături cu sportul rege. "Pe Ei, pe Ei, pe mama lor!", e un slogan care nu prea place, doamnele apreciind că e o golănie care nu are legătură cu lupta politică: "Dovadă de neseriozitate. Ce vorbă e asta? Suntem la crâşmă sau la politică?". Eşecul e total. "Eu am pasat cu latul, ei au generalizat blatul!", un domn, fan declarat Steaua Bucureşti, întrebându-se cine sunt ei: "Ei cine? Federaţia de Fotbal? Parlamentul? Guvernul? Partidele?".

Acestea sunt doar câteva exemple. Un lucru este cert, partidele sau candidaţii direct cheltuiesc zeci sau sute de mii de euro pe campanii care în loc să aducă voturi nu fac decât să-i enerveze pe oameni ori să-i îndepărteze de cabinele de vot.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7176
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3172
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9544
Gram de aur (XAU)Gram de aur393.2836

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
gustulitaliei.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb