Autoritatea anti-trust din Italia a amendat companiile aeriene low-cost "Ryanair" şi "easyJet" cu peste un milion de euro, în total, pentru transparenţă insuficientă în ofertele de asigurare facultativă destinate clienţilor. În cazul "Ryanair", amenda a fost de 850.000 de euro, iar "easyJet" a fost sancţionată cu 200.000 de euro.
Conform autorităţii, cele două companii aeriene au utilizat "tactici comerciale neloiale" pentru convingerea pasagerilor să cumpere asigurări de călătorie ce acoperă cheltuielile medicale în cazul în care călătorii se îmbolnăvesc sau oferă compensaţii dacă clienţii îşi anulează zborurile din cauză că s-au îmbolnăvit.
"Ryanair" are la dispoziţie 30 de zile că să ofere un răspuns cu privire la modalitatea prin care intenţionează să facă mai "prietenoase" asigurările opţionale de anulare a zborului. În cazul "easyJet", autoritatea a precizat că această companie şi-a prezentat deja măsurile.