Într-o etapă semnificativă pentru industria aviaţiei din Coreea de Sud, Korean Air a finalizat achiziţia mult aşteptată a companiei Asiana Airline, ceea ce duce la bun sfârşit o tranzacţie complexă care a început în noiembrie 2020, informează aviationsourcenews.com. Fuziunea strategică reprezintă un moment de transformare pentru sectorul transportului aerian al ţării, promiţând să remodeleze peisajul competitiv al aviaţiei internaţionale.
La data de 12 decembrie 2024, Korean Air şi-a asigurat o participaţie majoră, de 63,88% din Asiana Airlines, prin achiziţia a 131.578.947 de acţiuni nou emise. Angajamentul financiar pentru această achiziţie a fost substanţial, cu o investiţie totală de 1,5 trilioane de woni (1 won = 0,00070 dolari). Investiţia include o plată recentă de 800 de miliarde de woni, care completează alocările anterioare de 300 de miliarde de woni şi o plată intermediară de 400 de miliarde de woni.
Originile fuziunii se află în condiţiile economice dificile cu care se confrunta industria aviaţiei în special în timpul pandemiei de Covid-19. Asiana Airlines a avut dificultăţi financiare semnificative în ultima vreme, iar achiziţia sa de către Korean Air este un colac de salvare pentru transportator, notează sursa citată.
Acordul a fost anunţat iniţial în noiembrie 2020, însă a necesitat aprobări extinse de reglementare şi negocieri financiare complexe. Mai precis, Uniunea Europeană (UE) a fost deosebit de strictă în evaluarea tranzacţiei. Autoritatea UE şi-a exprimat îngrijorările cu privire la potenţialele monopoluri pe segmentul transportului de marfă şi pe anumite rute europene. Drept urmare, ca să obţină aprobarea UE, Korean Air a trebuit să ofere concesii, precum vânzarea diviziei de marfă a Asiana şi renunţarea la rutele redundante.
În SUA, Departamentul de Justiţie a fost autoritatea finală care a aprobat fuziunea, dar a impus îndeplinirea anumitor condiţii legate de concurenţă şi de dominaţia pe piaţă.
Găsirea unui cumpărător pentru divizia de marfă a Asiana s-a dovedit o provocare, deoarece majoritatea transportatorilor locali low-cost nu aveau infrastructura şi expertiza necesare pentru a opera o afacere de marfă la scară largă. Air Incheon a fost numit recent drept cumpărător aprobat al diviziei de marfă a Asiana Airlines.
• Plan de integrare pe doi ani
Korean Air a conturat un plan ambiţios de integrare pe doi ani, axat pe mai multe obiective strategice, potrivit sursei citate. Obiectivele principale includ optimizarea reţelelor de zbor prin raţionalizarea rutelor cu servicii care se suprapun şi extinderea serviciului către noi destinaţii internaţionale. Compania va face investiţii substanţiale în infrastructura de siguranţă şi operaţională. În sens mai larg, Korean Air va încerca să îmbunătăţească capacităţile Aeroportului Incheon ca hub global.
Fuziunea nu va genera disponibilizări. În schimb, Korean Air plănuieşte să realizeze sinergii organizaţionale prin realocări interne şi creştere naturală în baza expansiunii afacerii.
O adunare extraordinară a acţionarilor, programată pentru 16 ianuarie, va facilita numirea de noi directori în board, nominalizaţi de Korean Air.
Opinia Cititorului