L'Oreal Groupe anunţă vânzări de 20,57 miliarde de euro în primele şase luni ale anului 2023, înregistrând o creştere de +12,0% faţă de rezultatele din aceeaşi perioadă a anului precedent, cu performanţe solide în Europa, Statele Unite şi China, potrivit unui comunicat de presă remis Redacţiei.
"Într-o piaţă în continuă schimbare, L'Oreal a obţinut performanţe remarcabile în prima jumătate a anului, ceea ce ne consolidează poziţia de lider global. Creşterea a fost diversificată în toate diviziile, regiunile, categoriile şi canalele, reconfirmând succesul modelului nostru echilibrat şi multipolar. Trendul ascendent al vânzărilor a fost stimulat de volum şi de valoare, demonstrând succesul inovaţiilor noastre şi atractivitatea brandurilor. În conformitate cu cercul virtuos al L'Oreal, am îmbunătăţit rentabilitatea, în timp ce am mărit semnificativ investiţiile în brandurile noastre. În acelaşi timp, în concordanţă cu ambiţia noastră dublă de performanţă economică şi corporativă, am continuat să investim în tranziţia către un model de operare mai durabil pentru a crea valoare pe termen lung. Într-un context economic încă incert, rămânem ambiţioşi pentru viitor, suntem optimişti cu privire la perspectiva pieţei de beauty şi avem încredere în capacitatea noastră de a ne depăşi aşteptările şi de a avea încă un an de creştere în vânzări şi profituri. ", a declarat Nicolas Hieronimus, CEO L'Oreal.
Conform sursei citate, în primele şase luni, creşterea în America de Nord a fost de +13,0% pe bază comparabilă şi de +14,7% raportată. Creşterea a fost diversificată în toate diviziile şi a fost stimulată de preţ şi de mixul de produse.
Asia de Nord a înregistrat o creştere de +3,9% pe bază comparabilă şi +0,6% raportată. Piaţa de beauty din China continentală şi-a continuat recuperarea progresivă în a doua parte a semestrului, fiind stimulată de o redresare puternică pe ambele canale, atât offline, cât şi online.
America Latină a înregistrat o creştere remarcabilă de +23,6% pe bază comparabilă şi +28,9% raportată. Piaţa de beauty din America Latină a rămas dinamică în toate ţările-cheie, fiind stimulată de Mexic şi Brazilia.
SAPMENA-SSA a înregistrat o creştere remarcabilă de +23,6% pe bază comparabilă şi +17,4% raportată. În Africa Subsahariană (SSA), toate ţările au înregistrat o creştere cu două cifre, cu o dinamică deosebit de puternică în Africa de Sud şi Kenya.
În prima jumătate a anului 2023, L'Oreal a fost prezent la Viva Technology 2023, unde a dezvăluit cele mai noi inovaţii Beauty Tech: soluţii incluzive precum HAPTA, primul aplicator de machiaj inteligent, conceput pentru a permite persoanelor cu afecţiuni ale mişcărilor mâinilor să aplice machiaj; instrumente de diagnosticare (SPOTSCAN, META PROFILER, K-SCAN); soluţii personalizate (3D shu:brow) şi soluţii sustenabile, cum ar fi WATER SAVER de la L'Oreal Professionnel, care a economisit până în prezent peste 66 de milioane de litri de apă.
Totodată, L'Oreal a fost recunoscută de Standard & Poor's Global pentru performanţa sa în domeniul sustenabilităţii, obţinând 85 de puncte din 100 pe baza criteriilor de mediu, sociale şi de guvernanţă (ESG). Punctajul obţinut demonstrează transformarea durabilă a companiei L'Oreal către un model de afaceri mai responsabil şi mai incluziv prin implementarea unei strategii ambiţioase de sustenabilitate.
Per total, profitul operaţional a crescut cu +13,7%, ajungând la 4.258,8 milioane de euro şi reprezentând 20,7% din vânzări, o creştere de 30 de puncte de bază în comparaţie cu prima jumătate a anului 2022, se mai arată în comunicat.