În timp ce succesul unor echipe ca Grecia şi Portugalia au demonstrat că mărimea nu contează, marile mărci americane au fost recunoscute ca principali sponsori ai campionatului european de fotbal Euro 2004.
Un studiu al revistei "Marketing Week", publicat săptămîna trecută, arăta că dintre cei opt mari sponsori oficiali ai Euro 2004, doar lanţul de fast-food "McDonlad's" şi producătorul de băuturi răcoritoare "Coca Cola" au atins apogeul sponsorizărilor oferite. Studiul, efectuat de compania britanică "TNS Phonebus", a scos la iveală faptul că ambele grupuri de consumatori ai produselor americane au conştientizat în proporţie de 16% sponsorizarea acestor companii, faţă de doar 3% pentru producătorii japonezi de electronice "Canon" şi JVC.
Toţi sponsorii principali au plătit mai mult de 15 milioane de dolari ca să fie asociaţi în mod oficial cu acest turneu final. Rezultatele acesteor sponsorizări vor ieşi, însă, la iveală după ce vor fi analizate primele cifre ale vînzărilor, dar este posibil ca acestea să nu fie în totalitate satisfăcătoare. Operatorul de telefonie mobilă T-Mobile, a fost identificat ca sponsor principal de doar 3% dintre cei chestionaţi, în ciuda campaniei promoţionale în care a cheltuit cîteva milioane de dolari, iar mulţi respondenţi l-au asociat în mod incorect, cu sponsorizarea Euro 2004, pe rivalul operatorului de telefonie mobilă, "Vodafone". Aceeaşi soartă a avut-o şi producătorul de echipament sportiv "Nike", cu toate că el nu a participal la campionat, ci "Adidas", care a avut un contract local de sponsorizare.