Compania germană Siemens este în negocieri avansate privind combinarea activităţilor sale feroviare cu cele ale grupului francez Alstom, într-o tranzacţie care este posibil să fie anunţată în 26 septembrie, a anunţat vineri publicaţia franceză Le Monde, transmite Reuters.
Siemens va contribui cu active feroviare evaluate la şapte miliarde de euro (8,4 miliarde de dolari) în schimbul unei participaţii de 45-50% în Alstom, a informat ziarul francez, citând surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul, potrivit Agerpres.
Reprezentanţii Siemens şi Alstom nu au comentat informaţia.
Christophe Castaner, purtător de cuvânt al Guvernului de la Paris, a afirmat vineri că Franţa nu are nimic împotriva unei potenţiale legături între Siemens şi Alstom, dacă tranzacţia nu va duce la concedieri.
Propusa combinare este discutată de reprezentanţii preşedintelui francez Emmanuel Macron şi ai cancelarului german Angela Merkel, susţine Le Monde.
În ultimele luni au apărut informaţii referitoare la fuziunea diviziilor feroviare ale Siemens cu ale grupului canadian Bombardier, noua entitate urmând să concureze cu rivalele din China.
Bombardier ar putea să preia o participaţie majoritară în operaţiunile de material rulant, iar Siemens în echipamentele de semnalizare. Pentru a obţine aprobarea autorităţilor de reglementărilor, Siemens şi Bombardier vor oferi garanţii extinse privind locurile de muncă, susţin surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.
Recent, directorul concernului german Siemens, Joe Kaeser, a afirmat că un parteneriat privind contractele majore în domeniul feroviar reprezintă o posibilă alternativă la fuziuni, atunci când a fost întrebat în legătură cu progresele presupuselor negocieri cu grupul canadian Bombardier.
"Putem lucra împreună, nu trebuie întotdeauna să fie o problemă majoră de fuziuni şi achiziţii (M&A)", le-a declarat jurnaliştilor Joe Kaeser, refuzând să confirme în mod direct în privinţa negocierilor cu Bombardier.
Şeful Siemens a explicat că firmele din domeniul feroviar trebuie să analizeze modul în care răspund concurenţei strânse din acest sector, dar nici grupul german, nici rivalele sale nu sunt sub presiune imediată pentru a acţiona.
Prin combinarea diviziilor lor feroviare, Siemens şi Bombardier vor reuşi să atenueze presiunile din partea concurenţilor chinezi, care se extind pe plan global şi ameninţă cota de piaţă a celor două companii.