LEONI a deschis o nouă fabrică în România, printr-o investiţie de 17,5 milioane euro

A CONSEMNAT EMILIA OLESCU
Companii / 27 iunie 2023

Andrada Verdeş, country manager LEONI Wiring Systems România

Andrada Verdeş, country manager LEONI Wiring Systems România


(Interviu cu Andrada Verdeş, country manager LEONI Wiring Systems România)

Cu zece fabrici în ţara noastră, compania LEONI a deschis, recent, o nouă unitate de producţie la Beiuş, despre care Andrada Verdeş, country manager LEONI Wiring Systems România, ne-a transmis: "LEONI a readus în circuit un spaţiu de producţie pe care l-a reabilitat la standarde internaţionale şi l-a pregătit cu noi linii de producţie. Investiţiile totale în noua fabrică sunt în valoare de 17,5 milioane de euro şi cuprind atât reabilitarea clădirii, cât şi echipamentele. Se adaugă suplimentar investiţiile în pregătirea şi dezvoltarea capacităţii oamenilor pe care îi recrutăm din regiune".

LEONI utilizează 100% energie verde în fabricile sale şi pregăteşte investiţii care vor creşte şi mai mult gradul de sustenabilitate a operaţiunilor noastre.

Reporter: De când activaţi pe piaţa din România?

Andrada Verdeş: Prima fabrică LEONI a fost deschisă în 1999, iar, în prezent, deţinem zece fabrici în şase judeţe: Arad, Argeş, Bihor, Bistriţa-Năsăud, Gorj şi Mureş. Cumulat, avem 180.000 de metri pătraţi ca spaţiu de producţie, iar la nivel naţional, suntem în topul exportatorilor, cel mai mare angajator din Bistriţa-Năsăud şi printre cei mai mari angajatori din România, cu peste 12.000 de angajaţi activi. De asemenea, din 2016 avem un Shared Services Center în Cluj ce deserveşte mai multe dintre funcţiunile grupului din care facem parte.

Reporter: Care sunt aşteptările companiei după deschiderea noii fabrici?

Andrada Verdeş: Preocuparea noastră constantă este de a creşte capacitatea operaţională din România, atât în privinţa volumului de producţie, cât şi în privinţa calităţii, pregătirii oamenilor noştri, dar şi a gamei de sisteme de cablaje pe care o putem acoperi. Ne mândrim cu poziţia României ca centru de excelenţă în producţia de cablaje pentru autovehicule electrice şi hibride. Noua fabrică din Beiuş ne ajută să acoperim o cerere semnificativă din zona de componente pentru autovehicule comerciale.

Reporter: Care a fost investiţia pentru implementarea acestui proiect?

Andrada Verdeş: LEONI a readus în circuit un spaţiu de producţie pe care l-a reabilitat la standarde internaţionale şi l-a pregătit cu noi linii de producţie. Investiţiile totale în noua fabrică sunt în valoare de 17,5 milioane de euro şi cuprind atât reabilitarea clădirii, cât şi echipamentele. Se adaugă suplimentar investiţiile în pregătirea şi dezvoltarea capacităţii oamenilor pe care îi recrutăm din regiune.

Reporter: Câte alte unităţi de producţie mai aveţi în Romania şi unde?

Andrada Verdeş: LEONI are o puternică acoperire regională, cu zece fabrici operate de trei entităţi: LEONI Arad, Leoni Bistriţa şi LEONI Piteşti. Spaţiul total de producţie este de 180.000 mp, la care se adaugă spaţiile pentru logistică, dar şi altele.

Reporter: De ce a fost nevoie de deschiderea fabricii de la Beiuş?

Andrada Verdeş: Fabrica din Beiuş este dedicată producţiei de sisteme de cablaje pentru autovehicule comerciale. Cu ajutorul acesteia vom acoperi proiecte noi sau viitoare ale LEONI România. Această unitate de producţie este foarte relevantă pentru comunitatea locală, deoarece, la capacitatea maximă, fabrica va avea 1200 de noi locuri de muncă. Asta ne face să devenim cel mai mare angajator local şi unul foarte important la nivel regional.

Reporter: Ce aduce nou această unitate de producţie în cadrul companiei şi în piaţă?

Andrada Verdeş: Echipamentele şi sistemele sunt de ultimă generaţie, la standardul LEONI, pentru a putea produce conform nivelului de calitate aşteptat de clienţii noştri.

Reporter: Cum arată noua fabrică din punct de vedere tehnologic?

Andrada Verdeş: În această unitate de producţie s-a implementat un sistem computerizat, integrat, de ultimă generaţie, folosit la monitorizarea procesului de producţie, dar şi echipamente unice la nivelul producţiei de cablaje în România.

Reporter: Care a fost cifra de afaceri a companiei, anul trecut, şi ce estimări aveţi pentru întregul 2023?

Andrada Verdeş: În anul 2022, cifra de afaceri consolidată a celor trei entităţi juridice - LEONI Arad, LEONI Piteşti, LEONI Bistriţa - este de aproximativ 640 milioane de euro. Anul 2023 continuă să aducă provocările anilor anteriori: probleme ale lanţului de aprovizionare şi un mediu dificil, dar cu oportunităţi clare de dezvoltare. Avem încredere în viitorul nostru în România şi în capacitatea noastră de a aduce proiecte noi în fabricile noastre.

Reporter: Cum apreciaţi evolutia segmentului de electromobilitate, în contextul în care, la noi, nu există o legislaţie clară în domeniu?

Andrada Verdeş: De la deschiderea operaţiunilor LEONI în România, ne-am consolidat poziţia de pol de excelenţă în producţia de sisteme de cablaje auto şi suntem un etalon pe harta internaţională a industriei auto. Cel puţin la fel de important, suntem recunoscuţi pentru experienţă şi know-how în producţia de cablaje pentru automobile electrice şi hibride. Sunt bucuroşi să spunem că multe dintre autoturismele noi pe care le vedem pe şoselele româneşti au componente din fabricile noastre.

România, în general, are un potenţial foarte bun în zona de producţie auto, atât de automobile, cât şi de componente. Însă avem nevoie de o strategie naţională pentru industria auto, care să permită un acces mai facil la finanţarea investiţiilor şi să dea României avantaje clare în menţinerea, dezvoltarea şi atragerea producţiei auto.

Reporter: Ce preconizaţi că urmează în acest segment - noutăţi, provocări, investiţii şi soluţii?

Andrada Verdeş: În cei peste 24 de ani de când suntem în România, suntem onoraţi de reuşitele noastre de până acum şi de evoluţia echipei locale. Industria automotive este esenţială în economia locală, fapt dovedit de poziţia de mare angajator în multe dintre judeţe, dar şi de contribuţia la PIB-ul ţării noastre.

O provocare pe care o întâmpinăm este cea a forţei de muncă. Atât pe plan local, cât şi la nivel de grup, eforturile noastre se concentrează pe asigurarea unor condiţii bune de muncă şi a unui pachet salarial care să recompenseze efortul, dedicarea şi loialitatea angajaţilor. Noi oferim oportunităţi de dezvoltare pe baza unui plan de carieră pe care îl concepem ţinând cont de competenţele şi dedicarea fiecărui coleg. Ceea ce permite evoluţii demne de apreciat, de la operator producţie până la roluri de management. În acest context, este foarte important felul în care legislaţia muncii este adaptată realităţilor pieţei şi caracteristicilor specifice industriei auto, pentru că legislaţia poate influenţa semnificativ deciziile de investiţii.

Reporter: Cum apreciaţi faptul că UE riscă să piardă pasul cu China în domeniul producţiei de maşini electrice, în contextul în care depinde de importurile de materie primă din ţări extra-europene?

Andrada Verdeş: China a făcut, într-adevăr, progrese semnificative în domeniul producţiei de maşini electrice şi în dezvoltarea infrastructurii necesare pentru promovarea şi adoptarea vehiculelor electrice. Avem totuşi încredere în avantajul competitiv al producătorilor europeni, conferit de experienţă şi investiţiile în cercetare şi dezvoltare.

Rolul nostru, ca furnizori de componente, este de a livra la standarde excelente clienţilor noştri, de a fi pregătiţi să contribuim şi mai mult în zona de electromobilitate şi de a reacţiona rapid la nevoile pieţei.

Reporter: Care este trendul industriei auto, în opinia dumneavoastră?

Andrada Verdeş: Pe plan mondial, în industria auto se întâmplă multe schimbări semnificative, de la tranziţia către vehicule full electrice, la dezvoltarea sistemelor sofisticate de inteligenţă artificială, la standarde tot mai stricte privind emisiile de carbon şi siguranţa vehiculelor. Suntem într-un proces de green transition, iar industria se adaptează rapid cerinţelor consumatorilor.

Vehiculele autonome şi cele care au tehnologie smart vor fi din ce în ce mai populare în viitor, iar inteligenţa artificială (AI) este un subiect important care animează deja multe industrii.

Reporter: Ce obiective de investiţii are Leoni pentru următorii ani, mai ales în domeniul smart?

Andrada Verdeş: În ceea ce ne priveşte, AI-ul ar putea fi integrat în multe procese de producţie, astfel încât să ne ajute să devenim şi mai buni la ceea ce facem. Grupul LEONI şi-a consolidat capacităţile de R&D pentru a face faţă cererilor din partea clienţilor şi avem încredere că suntem pregătiţi pentru trendurile prezente şi viitoare. Cu ajutorul "Innovation Industrialization Center" inaugurat recent în Germania, ne-am consolidat poziţia de partener pentru inovaţie al clienţilor noştri din industria auto.

Reporter: Ce strategie aveţi în domeniul sustenabilităţii şi al tehnologiilor green?

Andrada Verdeş: Sustenabilitatea este în centrul operaţiunilor noastre. ReWire este programul nostru strategic de sustenabilitate şi vizează trei domenii principale de interes: Climă, Eficienţa materialelor şi conservarea resurselor şi Oamenii.

Strategia noastră globală ReWire integrează soluţii la provocările de mediu identificate prin: standarde clare pentru furnizorii de materiale, standarde de mediu aplicate în peste 80% din locaţiile noastre, creşterea canităţii de materiale reciclate folosite de la an la an, creşterea producţiei şi folosirii de energie verde, îmbunătăţirea siguranţei în muncă în toate locaţiile noastre şi activităţi de conştientizare şi implicare în comunităţile locale.

În ceea ce priveşte tehnologia green, LEONI utilizează deja 100% energie verde în fabricile sale şi pregăteşte investiţii care vor creşte şi mai mult gradul de sustenabilitate a operaţiunilor noastre. De asemenea, în Beiuş, folosim apa geotermală în asigurarea nevoilor energetice ale fabricii. Referitor la economisirea de energie, avem sisteme şi procese dedicate în toate fabricile care ne-ajută să îndeplinim acest obiectiv.

Nu în ultimul rând, la nivelul tuturor entităţilor LEONI am construit o serie de parteneriate cu instituţii de învăţământ şi ONG-uri pentru a susţine educaţia în comunităţile din care facem parte şi incluziunea persoanelor din grupuri vulnerabile. Este preocuparea noastră să încurajăm tinerii să urmeze o carieră în industria auto sau să îşi continue studiile pentru a avea un avantaj competitiv pe piaţa muncii. Facem acest lucru prin parteneriate cu liceele din comunităţile noastre şi cu Universităţie Tehnice, pentru a construi un traseu complet de suport. Înţelegem că este responsabilitatea noastră să facem acest lucru şi ne bucurăm să vedem implicarea colegilor noştri, care îşi doresc să contribuie în proiectele organizate de LEONI.

Rolul nostru în comunitate este prioritar pentru noi. Suntem mai mult decât un producător de componente pentru industria auto. Fiecare dintre noi venim şi suntem parte dintr-o comunitate căreia ştim că îi suntem datori să îi arătăm acelaşi sprijin pe care ni l-a oferit nouă.

Reporter: Mulţumim!

Opinia Cititorului ( 1 )

  1. Si doar ce au fost salvati de la insolventa in primavara asta.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

14 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9761
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5124
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2344
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.7993
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.8318

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb