Primul pas pentru construirea autostrăzii Braşov-Bacău a fost făcut ieri când, în urma ofertei de aproximativ 20 de milioane lei, asocierea Search Corporation SRL - Primacons Group SRL a câştigat licitaţia pentru întocmirea studiului de fezabilitate şi proiectului tehnic pentru acest proiect de infrastructură rutieră. Cunoscută şi sub denumirea de A13, autostrada Braşov-Bacău va avea o lungime de aproape 172 de kilometri şi se află pe reţeaua secundară de coridoare europene, iar conform Master Planului General de Transport se află pe penultimul loc în tabelul proiectelor prioritare.
După expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestaţii împotriva rezultatului procedurii, Compania Naţională pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere va iniţia procesul de semnare a contractului. Durata contractului este de 30 luni, din momentul semnării, din care 18 luni pentru elaborarea studiului de fezabilitate, 8 luni pentru elaborarea proiectului tehnic de execuţie şi 4 luni pentru acordarea serviciilor de asistenţă tehnică cu privire la procesul de achiziţie al contractului/lor de lucrări şi pentru obţinerea finanţării aferente lucrărilor.
Conform informaţiilor din Caietul de Sarcini, lucrările de execuţie pentru A13 Braşov - Bacău sunt estimate la circa 2 miliarde de euro, însă acest cost ar putea fi mult mai mare şi va fi cunoscut mai cu precizie abia după realizarea SF-ului şi a proiectului tehnic.
Autostrada ar urma să aibă o lungime de circa 172 de km, împărţiţi pe trei sectoare diferite cu şapte loturi în total şi cu 12 noduri rutiere pe parcurs.
Din documentaţie, reiese că celor şapte loturi li se va adauga o legătură rutieră de 7,7 km cu profil de autostradă care să conecteze nodul Prejmer de actuala centură ocolitoare Braşov.
Din cei 172 de km, circa 53 de km ar urma să fie construiţi în zone de relief foarte dificil (zone montane şi subcarpatice) şi circa 32 de kilometri vor fi realizaţi în zone cu dificultate medie (unităţi deluroase sau culoare de vale).
Conform Master Planului General de Transport, document strategic realizat de România şi aprobat de Comisia Europeană, A13 Braşov - Bacău apare în lista de prioritizare pe locul 10 din 11, în timp ce autostrada care va lega Moldova de Transilvania - A8, Autostrada Unirii - este pe locul 5 (tronsonul Târgu Neamţ - Iaşi - Ungheni) şi pe locul 8 (tronsonul Târgu Mureş - Târgu Neamţ).
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 06.03.2020, 17:40)
abcddefghijklmnoprqstuvwxz
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 06.03.2020, 17:41)
Se poate si invers!