Centrul pentru Soluţionare Alternativă a Litigiilor din domeniul Bancar (CSLAB) avea, la data de 21 octombrie, 33 de dosare în lucru, 35 în faza de filtru şi 105 dosare clasate, iar din acestea, 84 au fost refuzate de către bănci şi 21 au fost clasate din întârzierile consumatorilor, a declarat, ieri, Liviu Fenoghen, directorul CSALB, într-o conferinţă de presă.
Potrivit unei prezentări CSALB, comercianţii au refuzat soluţionarea prin proceduri de soluţionare alternativă a litigiilor (SAL) pentru că există un dosar înregistrat pe rolul instanţei, au încercat să contacteze direct consumatorul, au iniţiat procedurile de executare silită sau au făcut mai multe oferte, dar toate au fost refuzate de consumator, anterior sesizării de către consumator a CSALB.
Conform Centrului, cele mai frecvente solicitări ale consumatorilor se referă la: restituirea comisionului de risc perceput pentru un credit, rescadenţarea creditului, diminuarea ratei lunare, în situaţiile în care consumatorul apreciază că ratele lunare au fost mărite de comerciant în mod abuziv, returnarea comisionului de administrare, a comisionului de monitorizare ori a altor categorii de comisioane care, în percepţia consumatorilor, au fost reţinute în mod nejustificat, restituirea sumei ce a rezultat din mărirea marjei dobânzilor în mod excesiv, în accepţiunea consumatorilor, reducerea marjei dobânzii şi îngheţarea cursului valutar la data încheierii contractului de credit (în CHF), declararea creditului ca fiind scadent anticipat, fără respectarea condiţiilor contractuale, calcularea şi plata ratelor în lei, la cursul de schimb valutar de la data încheierii contractului, eliminarea unor clauze calificate de către consumatori ca fiind abuzive, privind aplicarea de dobânzi penalizatoare şi radierea înregistrărilor din biroul de credit.