Regia din spatele promovării programului Regio (Programul Operaţional Regional din România) a folosit un logo ce seamănă izbitor cu detaliile grafice care promovează liga profesionistă de fotbal din Spania. Asta după ce încă se mai aud ecouri ale scandalului frunzei care trebuia să promoveze turismul în "Grădina Carpaţilor", un scandal care a umbrit serios lansarea noului brand de ţară. S-a dovedit că elementul grafic, o frunză colorată în nuanţe de verde, de altfel culoarea predominantă a întregului concept, este aproape identic cu cel al companiei britanice Change Transport. Logo-ul ar fi putut fi achiziţionat de pe internet cu doar 250 dolari de pe shutterstock.com, un site specializat în elemente grafice. Două firme spaniole (THR - Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion SA şi Taylor Nelson Sofres) au realizat acest logo pentru care Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului a cheltuit 900.000 de euro.
Revenind la această nouă asemănare, se poate observa că elementele grafice şi culorile folosite de Liga Spaniolă şi Programul Regio seamănă izbitor, după cum puteţi vedea alăturat.
Dacă spaniolii folosesc în simbolul lor doar culorile curcubeului (roşu, oranj, galben, verde, albastru, indigo şi violet), în cel al REGIO apare şi negrul pentru a fi creat un octogon. Nuanţa de albastru cu care este scris Regio şi Liga BBVA-Primera Division este aceeaşi. Niciunul din angajaţii ministerului nu a observat asemănările, cu toate că au avut suficient timp la dispoziţie.
În februarie 2008 s-a încheiat proiectul Phare "Campania de conştientizare pentru Programul Operaţional Regional şi Programele de Cooperare Teritorială Europeană". Beneficiarul proiectului a fost Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, care are rol de Autoritate de Management pentru aceste programe. Proiectul a fost implementat de consorţiul format din companiile Mercury360 Communications (România) şi LDK Consultants (Grecia) şi a beneficiat de finanţare din programul Phare 2004 în valoare de 1.190.200 euro. Programul Operaţional Regional a fost individualizat prin crearea mărcii Regio şi a sloganului "Iniţiativă locală, dezvoltare regională". De asemenea au fost create 5 web site-uri, broşuri, materiale publicitare. Campaniile de informare pentru aceste programe vor continua până în 2013. Programul Operaţional Regional din România este unul dintre agreate cu Uniunea Europeană, şi este un instrument foarte important pentru implementarea strategiei naţionale şi a politicilor de dezvoltare regională. Bugetul total alocat POR este de aproximativ 4,4 miliarde euro în primii 7 ani după aderare (2007-2013). Finanţarea UE reprezintă aproximativ 84% din bugetul POR. Restul de bani provin din fonduri naţionale, cofinanţare publică (14%) şi cofinanţare privată (2%).
În 2008 Ministerul Dezvoltării era condus de Laszlo Borbely, în acest moment la conducerea aces-tuia aflându-se Elena Udrea.
1. bun bun
(mesaj trimis de michael în data de 01.09.2010, 12:37)
cam pitit articolul , supara pe cineva ?
2. fără titlu
(mesaj trimis de Raul în data de 01.09.2010, 16:30)
Minister de Primera Division!
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.09.2010, 17:58)
pitit?