Unul dintre cei mai cunoscuţi specialişti în resurse umane din lume, Lucy Adams, vine pentru prima oară în România, pe 27 februarie. Ea va vorbi la festivalul LEAP (Learn. Explore. Apply. Play), pe scena de la Face Convention Center pe o temă despre care orice manager ar trebui să înveţe - cum se schimbă regulile jocului în HR şi cum te poţi adapta la noua realitate.
Text: Steluţa Năstase-Lupu
Lucy este fostul HR Manager de la BBC, din perioada 2009-2014, când a adus şi schimbări organizaţionale semnificative. S-a lovit însă de lipsa de inovaţie şi de gândire proaspătă în HR aşa că în 2014 şi-a deschis propria agenţie, Distruptive HR, unde lucrează alături de clienţi din domenii diferite. Lucy vine cu o perspectivă fresh la LEAP - un eveniment altfel care îşi propune să te transpună într-o nouă eră a resurselor umane, una în care este important accentul pus pe umanizarea colaborărilor în companie.
Este prima ediţie a unei conferinţe internaţionale organizată de eJobs şi Târgul de Cariere, dedicată specialiştilor în resurse umane, managerilor de companii, antreprenorilor şi profesioniştilor care vor să afle cum pot să comunice mai bine, ţinând cont de nevoile şi dorinţele angajaţilor.
Tips-uri despre cum pot fi umanizate relaţiile la job de la fostul HR Manager BBC:
Cum poate o companie să se diferenţieze pe o piaţă precum cea din România, unde nu sunt suficienţi candidaţi?
Ar trebui să pună accent pe experienţa angajaţilor, care ar trebui să fie specială şi unică. Să definească clar prin ce se diferenţiază şi care este brandul său. Apoi, să se gândească cum ar dori să se simtă oamenii săi, mai degrabă decât la procesele pe care ar trebui să le implementeze.
O companie trebuie să iasă în evidenţă prin crearea de experienţe, prin "momente de adevăr" care arată cine este. Desigur, există mai multe modalităţi prin care se poate face remarcată, dar aş sugera să implice angajaţii actuali şi să construiască o campanie cu brand ambassadors. Aceasta va avea mai mult impact decât o campanie glossy.
În România, candidaţii se plâng că nu există suficient feedback din partea angajatorilor. Cum putem determina un HR Manager să înceapă să ofere feedback?
Cred că în primul rând ar trebui întrebat de ce nu oferă feedback. O explicaţie ar fi că managerii nu sunt implicaţi suficient şi consideră că este responsabilitatea HR-ului să se ocupe de tot procesul de recrutare.
Companiile care excelează aici au managerii mult mai implicaţi de la bun început. Aceştia construiesc relaţii cu un grup mare de talente înainte de a anunţa că au un post vacant în companie şi de a se ocupa de procesul de angajare. De asemenea, trebuie să filtrăm oamenii cu ajutorul tehnologiei, astfel încât să nu pierdem timpul candidaţilor şi managerilor cu întâlniri faţă în faţă inutile.
Cum arată un brand angajator atractiv în 2020?
Onestitatea şi integritatea sunt importante în a atrage talentele. Nu te prefaci că eşti ceva ce nu eşti. Claritatea, de asemenea, este importantă. Să arăţi ce faci, despre ce este business-ul tău şi să ai un scop. Feedback-ul pozitiv pe site-uri de socializare contează mult. Angajaţii sunt, de asemenea, o parte vitală a poveştii de brand.
Ziarul Bursa este partener media al evenimentulu.Mai multe detalii despre eveniment poţi afla accesând site-ul https://leap.ro