Nu există o mare apetenţă în ceea ce priveşte lansarea fintech-urilor în ţara noastră unde, conform unui raport, în ultimii trei ani au fost finanţate cinci fintech-uri, mai puţine decât în Polonia şi cu mult sub cele din Marea Britanie sau Germania, a punctat ieri Mădălina Popa, Director Financial Industry Central and Eastern Europe la Microsoft, în cadrul unei conferinţe de presă.
Mădălina Popa a spus: "În ceea ce priveşte România, din păcate nu văd o foarte mare apetenţă şi tracţiune pentru a lansa fintech-uri. Conform unui raport, între 2017 şi 2020, în România au fost finanţate cinci fintech-uri în condiţiile în care, în aceeaşi perioadă în Polonia au fost finanţate 14 fintech-uri, în Marea Britanie 498, iar în Germania 172. Poate că aici mi-aş dori să văd inclusiv implicarea băncilor pentru că, din ce observ, acum mai degrabă vorbim despre o colaborare între fintech-uri şi bănci. Eu nu-i mai văd de mult ca fiind concurenţi, ci mai degrabă este o colaborare, un parteneriat, care se poate face între băncile mari, tradiţionale, şi fintech-uri. Sau poate chiar băncile mari se gândesc să îşi lanseze propriile fintech-uri. În alte ţări deja se întâmplă acest lucru".
Conform reprezentantului Microsoft, faptul că fintech-urile au investit mult în ceea ce priveşte experienţa clienţilor, şi faptul că s-au mişcat repede pentru a lansa produse şi servicii noi, a făcut ca băncile să caute să se adapteze la rândul lor, mai ales în condiţiile pandemiei.
"Tot pe zona de clienţi, a prins mare tracţiune partea de digital identity, de digital account openings, iar un impact foarte mare l-au avut costurile cu achiziţia clienţilor. Făcând o comparaţie dintre JP Morgan Chase, una dintre cele mai mari bănci din lume, unde costul de achiziţie pe client era undeva la 50 de dolari şi un mare fintech din zona asiatică unde costul de achiziţie era de 0,5 dolari, vă daţi seama cum poate să concureze o bancă cu un fintech care are costruile de achiziţie atât de mici. Şi atunci, toate aceste lucruri au împins băncile de la spate să se transforme, să îşi schimbe modul de interacţiune cu clienţii", a spus Mădălina Popa.
Tehnologia financiară (Fintech) este o industrie emergentă care foloseşte tehnologia pentru a îmbunătăţi activităţile în domeniul financiar. În esenţă, este utilizată pentru a ajuta companiile şi consumatorii să îşi gestioneze mai bine operaţiunile financiare, utilizând software-uri şi algoritmi specializaţi.
1. Titlu
(mesaj trimis de Protaru în data de 20.05.2021, 12:53)
Pai parca noi eram marii IT-isti ai Europei. Multi confunda programarea IT de dezvoltate pura cu callcenter-ele si alte BPO de IT care fac doar carpeala, nu dezvoltare.
2. domnisoara madalina,
(mesaj trimis de red în data de 20.05.2021, 15:47)
fintech-urile prin definitia lor inseamna democratizarea afacerilor ocupate de banci.
fintech-urile fac exact aceleasi operatiuni uzuale pe care le fac bancile, dar la costuri multmult mai mici.
si voi la microsft ati inceput la un moment istoric sa va adresati poporului/multimii, dar ati devenit un mamut care traieste ca un mamut: consuma mult, are preturi moderate dar multe, impune reguli etcetcetc.
nu pentru tine, dar pentru urmasii tai, gandeste-te la o varianta de orientare spre ceva fintech.
salutari