Malvina Cservenschi vrea să-şi exporte bijuteriile la New York

Mihaela Dalar Stanca
Ziarul BURSA #Companii / 5 februarie 2013

Împreună cu Malvina Cservenschi (Malvensky) - dreapta şi Cristi Alecu (Diamond Boutique) - centru.

Împreună cu Malvina Cservenschi (Malvensky) - dreapta şi Cristi Alecu (Diamond Boutique) - centru.

Încă din perioada în care lucra în televiziune, la pupitrul ştirilor de la Televiziunea Română (TVR), Malvina Cservenschi se gândea la un potenţial business, o afacere creată după un concept unic pe piaţă. De anul trecut, imediat după demisia din TVR, jurnalista a început încrezătoare o altă etapă a carierei, alegând calea antreprenoriatului. Brandul de bijuterii "Malvensky Charms" este înregistrat de un an de zile, practic în momentul în care antreprenoarea a decis să facă o afacere, în adevăratul sens al cuvântului, aşteptând, pentru acest an, o cifră de afaceri de 1 miliard de lei vechi (circa 20.000 de euro).

Acum femeie de afaceri cu acte în regulă, Malvina Cservenschi îşi aminteşte: "Am început acum doi ani, făcând prima brăţară, atunci mi-a venit ideea. Lucram în televiziune pe vremea aceea, dar îmi doream un business al meu, voiam să fac ceva care să nu mai exis­te pe piaţa românească, să fie pentru toată lumea şi să fie consumabil, aşa cum îmi place să spun despre produsul < Malvensky >, să-l poţi face cadou, să bucure oamenii, şi, nu în ultimul rând, să fac ceva la care să mă pricep".

Bijuteriile create de femeia de afaceri nu sunt produse unicat pe piaţa internaţională şi nici pe piaţa din ţara noastră: "Se găsesc şi se găseau, la startul business-ului, foarte greu. Erau fie foarte ieftine, fie foarte scumpe, nimic la un preţ rezonabil şi de o calitate foarte bună, pentru preţul cerut. Cu < Malvensky > am reuşit să creez un produs la un preţ rezonabil şi de o calitate bună, combinând şnurul roşu cu un pandant dintr-un metal preţios (aur - alb sau galben). Abia în a doua colecţie am introdus bijuterii formate integral din aur, la care se adaugă şi un mic diamant", povesteşte antreprenoarea despre ascensiunea afacerii sale.

Dezvoltare pas cu pas şi investiţie minimă

Treptat, pe calea dezvoltării business-ului, Malvina Cservenschi a început să caute distribuitori pentru materialele necesare realizării bijuteriilor, dar şi un producător de bijuterii, pentru a putea modela design-ul: "Am început să caut pe Internet distribuitori de şnururi, am căutat în Bucureşti un producător (bijutier) care să-mi facă pandantive aşa cum îmi doresc eu, foarte finuţe şi după nişte forme foarte simple. Am început cu un bijutier, am făcut două brăţări, le-am vândut; am făcut zece, le-am vân­dut. Totul s-a promovat din gură în gură, nu am făcut o lansare mare la început, nu a ştiut nimeni ce fac, le-am lăsat să se promoveze singure".

Vorbind despre partea financiară a afacerii cu Malvina Cservenschi, fosta prezentatoare de ştiri spune că nu a fost necesară o investiţie majoră, cum au nevoie alte startup-uri la început, cei doi angajaţi din prezent sau showroom-ul unde sunt prezentate bijuteriile venind pas cu pas: "Deşi poate părea o poveste, investiţia iniţială a fost reprezentată de un şnur şi două pandantive. După care, pe măsura creşterii cererii de produse Malvensky Charms, am ales să reinvestesc banii încasaţi şi să diversific oferta de bijuterii, dar, în acelaşi timp, să îmi fidelizez clienţii. Alegerea numelui brand-ului, a modului de a împacheta bijuteriile, diferitele forme de pandantive, povestea din spatele brand-ului, totul a fost făcut pe parcurs. Pagina de Facebook, şedinţa foto pentru bijuterii, de asemenea".

Promovare printr-un magazin creat pe Facebook

Antreprenoarea a ales să-şi promoveze bijuteriile la început pe una dintre cele mai populare reţele de socializare - Facebook, dar şi prin amenajarea unui showroom. "Au urmat apoi colaborările cu diferite firme care îşi doreau cadouri pentru colaboratorii lor sau pentru angajaţi, iar numărul brăţărilor s-a înmulţit", detaliază Malvina Cservenschi. Ascensiunea business-ului "Malvensky" ar putea fi explicată şi prin implicarea personală a creatoarei brandului, şi a apropierii acesteia de clienţi: "Îmi place foarte mult să intru în contact cu clienţii, o bună bucată de timp eu am fost cea care răspundea la telefon, la mesaje", ne explică Malvina Cservenschi.

Prezenţa bijuteriilor în aeroportul din Otopeni, un pas către export

În prezent, brăţările şi bijuteriile sub brandul "Malvensky Charms" sunt comandate în întreaga ţară, cererile externe făcându-şi de asemenea apariţia.

Brandul numără în baza de clienţi câteva mii de persoane, număr format din cei care au trimis cereri de-a lungul timpului. Produsele sunt comercializate în showroom, în magazine de bijuterii, iar de circa o lună de zile se vând în Duty-free-ul din aeroportul din Otopeni - "este o locaţie unde-mi doream să ajung, la < graniţă > şi mai departe", completează conducătoarea afacerii.

"Produsele Malvensky au ajuns deja peste graniţe, pentru că am primit comenzi din SUA, Italia, Germania. Am avut şi câteva discuţii cu magazine din New York la sfârşitul anului trecut, nu s-a concretizat nimic încă, însă anul acesta ne dorim să ieşim peste hotare cu produsele noastre".

Investiţii pe lista din 2013 - un magazin în centrul Bucureştiului

"Scopul meu în acest an este de a deschide un butic Malvensky în zona centrală a Bucureştiului, un loc în care să ştie toţi clienţii că acolo se găsesc toate produsele brandului, de la A la Z", ne-a mai spus Malvina Cservenschi.

Întrebată la cât s-ar ridica inves­tiţia într-un astfel de butic, fosta prezentatoare evită să facă calcule: "Încă nu pot gândi în maniera unui om de afaceri adevărat, aşa că îmi proiectez lucrurile acestea, să le am în vedere. Există dorinţa mea de a deschide acest magazin, ştiu cum va arăta, ştiu exact şi zona în care o să fie. Nu pot oferi încă o dată precisă, ştiu doar că va fi anul acesta".

În ceea ce priveşte strategia de a îmbogăţi business-ul prin crearea de noi modele, Malvina Cservenschi ne-a declarat: "Colecţii realizez tot timpul, vor fi cu prilejul zilei de Valentine's Day, de 1 şi 8 martie. În această primăvară vom lansa produse noi cu diamante dar şi fără, cu prilejul acestor ocazii. Clienţii îşi doresc mereu modele noi, dar rămân ataşaţi şi de modele clasice (de bănuţ, de îngeraş sau de trifoi). Nu mi-am propus să lansez două colecţii pe an, cum fac designerii - voi lansa noi modele periodic".

Business-ul "Malvensky" se va orienta şi către noi direcţii în acest an, potrivit antreprenoarei: "Urmează să dezvolt în acest an şi în anul următor o nouă zonă a afacerii, voi crea eşarfe din mătase cu motive tradiţionale româneşti, la colţul cărora se va găsi iniţiala brandului, realizată din aur".

Colaborarea cu "Diamond Boutique" - un diamant pentru fiecare

A doua colecţie de bijuterii sub numele "Malvensky" - "My first diamond"- a plecat de la ideea ca fiecare femeie să îşi permită achiziţionarea unui diamant, deci, o strategie de a oferi un produs mult dorit de femei la un preţ accesibil, povesteşte Malvina Cservenschi. Colecţia a fost realizată împreună cu magazinul "Diamond Boutique", singurul magazin de diamante din ţara noastră în spatele căruia se află un gemolog, spune Cristi Alecu, proprietarul acestuia, gemolog de profesie.

Cristi Alecu, deţinătorul magazinului de diamante "Diamond Boutique" (DB), ne-a povestit despre colaborarea dintre cei doi: "Colaborarea dintre DB şi Malvensky constă în faptul că fabrica unde noi producem bijuteriile aparţine DB, şi aşa ne-am descoperit. Acesta este drumul colecţiei cu diamante, prezentă exclusiv în magazinul nostru. Prin colecţia realizată împreună cu Malvina le arătăm oamenilor în primul rând că un diamant nu este inaccesibil". O brăţară cu un mic diamant din colecţia cu diamante a Malvinei Cservenchi porneşte de la 250 de lei.

Gemologul Cristi Alecu spune despre vânzările de diamante din ţara noastră că sunt condiţionate de piaţă, în special de clienţi: "Piaţa încă are nevoie de educaţie şi evident că încercăm să facem asta la DB, cu clienţii care ne trec pragul. Mulţi clienţi nu ştiu ce înseamnă cei 4C (n.r. se referă la caracteristicile unui diamant, definitorii în alegerea bijuteriei, din engleză: greutatea în carate a unui diamant, culoarea, claritatea, tăietura). Noi oferim certificate gemologice pentru bijuteriile comercializate, în vreme ce 95% dintre magazinele din România oferă un simplu certificat de garanţie". Chiar şi în aceste condiţii, conducătorul magazinului "DB" estimează o cifră de afaceri de 400.000 de euro pentru acest an, "o cifră decentă, ţinând cont de promovarea pe care ne-o facem", completează Cristi Alecu.

Revenind la brandul "Malvensky Charms", în prezent sunt comercializate circa 20 de modele de bază de bijuterii pe care antreprenoarea le mixează, în funcţie de preferinţele clienţilor (aur alb, aur galben, cu sau fără diamante etc.). "Malvensky" se bazează pe un portofoliu de 30% clienţi corporate şi pe dorinţe măreţe: "Vreau să fie un produs care să aducă bucurie şi să cucerească întreaga lume", adaugă Malvina Cservenschi.

Preţurile produselor încep de la 100 de lei (brăţară pe şnur cu cristal swarovski) şi ajung până la 4.000 de lei (lanţ lung cu mai multe diamante).

Brandul "Malvensky Charms" oferă 20 de modele de bază iar preţurile produselor încep de la 100 de lei şi ajung până la 4.000 de lei (pentru o bijuterie cu mai multe diamante).

"Scopul meu în acest an este de a deschide un butic Malvensky în zona centrală a Bucureştiului".

"Deşi poate părea o poveste, investiţia iniţială a fost reprezentată de un şnur şi două pandantive".

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7176
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3172
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9544
Gram de aur (XAU)Gram de aur393.2836

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb