Premierul Marcel Ciolacu i-a cerut, vineri, în şedinţa de Guvern, ministrului Educaţiei, Ligia Deca, după rezultatele testelor PISA, să vină cu soluţii privind criteriile de performanţă în învăţământ, el arătâne că orice cheltuială trebuie însoţită şi de o reformă şi să aibă ca rezultat performanţa, informează news.ro.
"Nu ne putem aştepta ca, doar mărind salariile, să se întâmple o minune, pentru că nu se va întâmpla! Aşadar, trebuie introduse criterii de perfomanţă în funcţie de care salariile vor creşte!", a spus premierul.
"Vă anunţ că în acest weekend vom lucra împreună pe proiectul de buget pe 2024, unde investiţiile reprezintă fundamentul viziunii noastre de dezvoltare economică. De asemenea, va exista cea mai mare alocare bugetară din istorie pentru Educaţie, ca să fie clar pentru toată lumea", a spus premierul în şedinţa Executivului.
Marcel Ciolacu a venit cu o solicitare pentru ministrul Educaţiei, în urma rezultatelor de la testele PISA.
"După rezultatele României la testele PISA, îi cer doamnei ministru Deca să vină cu soluţii privind criteriile de performanţă în învăţământ. Orice cheltuială trebuie însoţită şi de o reformă şi să aibă ca rezultat performanţa! Nu ne putem aştepta ca, doar mărind salariile, să se întâmple o minune! Pentru că nu se va întâmpla! Aşadar, trebuie introduse criterii de perfomanţă în funcţie de care salariile vor creşte!
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 08.12.2023, 13:59)
misiunea ei este sa distruga invatamantul dupa cum se vede , degeaba ii cere , trebuie un ministru cu intentii bune .
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 08.12.2023, 19:56)
Nimeni nu poate sa faca performanta in invatamant si nici minuni. Putem inlocui toti profesorii si zeci de ministri ai invatamantului si tot nu se vor obtine alte rezultate, mai bune decat cele actuale, atat timp cat materia este prea multa si numarul elevilor din clasa este prea mare. Nici materia prima, lutul care trebuie modelat, adica elevul, nu este de calitate premium si nici parintii nu isi aduc prea mult aportul la educarea copilului. Paradoxul este ca la clasa multi elevi au note mari si burse pe masura, dar la examene si la testari dovedesc lipsa de cunostinte si de inteligenta (ceea ce este mai grav).
3 modificari sunt esentiale si trebuie aduse sistemului:
- remodelarea programelor de la gradinita si gimnaziu pentru ca acolo se pun bazele intregului proces
- diminuarea programei scolare astfel incat scoala sa fie axata pe formare elevului de nivelul mediu (pentru ca in prezent scoala noastra produce cateva varfuri formate din cei care reusesc sa tina pasul cu volumul si viteza de predare actuale si multi analfabeti functionali alcatuiti din cei care clacheaza la un moment dat al parcursului scolar pentru ca nu reusesc sa tina pasul cu volumul si ritmul predarii si acumuleaza lacune peste lacune ceea ce ii demobilizeaza si ii arunca "din trenul" educatiei), concomitent cu infiintarea unor scoli de performanta (ca sa nu pierdem segmentul elevilor de top), cu materia actuala sau chiar mai multa, destinate elevilor capabili de a face performanta prin absorbtia de cunostinte multe si in ritm alert. Practic scolile trebuie sa devina formatoare ale elevului de nivel mediu (prin diminuarea materiei si a ritmului de predare) si nu a elevului de geniu (pentru ca prea putini rezista volumului si ritmului actual), pastrand insa cateva scoli destinate performantei (pentru formarea elevilor de top).
In felul acesta ne pastram varfurile, iar segmentul de jos il ridicam la nivelul mediu.
- reducerea numarului de elevi din fiecare clasa, astfel incat sa se poata lucra mai bine cu ei, in scopul unei mai bune identificari a lacunelor si a unei mai bune fixari a cunostintelor si tehnicilor de lucru la elevi.
Ideal ar fi ca scoala sa adapteze ritmul si volumul pe masura potentialului fiecarui elev, dar este imposibil sa stabilim programe scolare individualizate pentru fiecare elev, insa am putea introduce 2 programe (in loc de una), una pentru nivelul mediu (de baza) si alta exceptionala, pentru varfuri, concomitent cu reducerea numarului de elevi din fiecare clasa.
Trebuie sa facem ceva (sa luam masuri) pentru ca numarul elevilor pe care ii pierdem pe parcursul anilor de gimnaziu pentru ca trenul invatamantului romanesc merge prea repede pentru ei, sa fie cat mai mic (iar cum ritmul lor nu poate fi adus la nivelul elevilor de top, pentru ca nu toti copiii sunt inzestrati la fel, nu ne ramane altceva de facut decat sa ii mutam in alt tren, cu o viteza adaptata ritmului lor, pentru ca altfel vor claca, vor fi dezamagiti de sistem si VOR COBORA singuri din tren. Mai bine ii asezam intr-un tren care merge mai incet decat sa coboare singuri din tren si sa ramana pe sine debusolati, dezamagiti si prada analfabetismului functional si a marginalizarii sociale. Pentru asta trebuie sa inlocuim actualul tren cu viteza unica al invatamantului romanesc, cu mai multe trenuri cu viteze diferite.
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 09.12.2023, 10:08)
lutul de care vorbesti e in capul tau , si trenurile cu 7 viteze tot in capul tau si al neomarxistilor care vor haos si distrugere . pe vremea comunistilor erau un tren cu o viteza si au iesit ingineri si profesionisti adevarati, nu ca acum cand un inginer nu poate rezolva o ecuatie simpla si doctorul cauta inima in partea dreapta . educatia woke occidentala cu 7 viteze este un esec , vezi rezultatele chinezilor la olimpiade , sint pe primele locuri , cu educatie comunista . nu mai avem ingineri , avem doar facultati de vorbarie goala de unde ies turme de pitipoance care nu se pricep decat la gargara .
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 08.12.2023, 15:18)
Taie dle gradatiile de merit! Reprezintă 25% din salariu și, cu rare excepții, sunt date pe hârtii, la pilele inspectorilor! Taie și 50% din inutilele posturi de inspectori!