Începând din aprilie, Mark Rock este noul General Manager al JTI România, Moldova şi Bulgaria, înlocuindu-l pe Charlie Cunningham-Reid (care va conduce departamentul Corporate Affairs & Communications al JTI din Marea Britanie), potrivit unui comunicat al producătorului de ţigări trimis astăzi redacţiei.
Mark Rock are o experienţă de aproximativ 28 de ani în industria tutunului. În 1987, domnia sa s-a alăturat departamentului de Vânzări şi Marketing al Gallaher din Marea Britanie, unde a ocupat diverse poziţii, până la cea de conducere a departamentului similar al JTI din Marea Britanie. În anul 2007, Gallaher a fost achiziţionată de JTI, iar în 2012 Mark Rock a fost numit la conducerea departamentului Key Accounts, Category Management & Channel Planning, la Geneva, unde se află sediul central al JTI. Ulterior, Rock a condus departamentul Corporate Trade Marketing de la Geneva, sprijinind dezvoltarea şi exploatarea capacităţilor legate de trade marketing la nivelul întregului grup.
JTI şi-a început activitatea în ţara noastră în 1993 (denumită la momentul respectiv R.J. Reynolds). În 2012, JTI România a investit 25 de milioane de euro în fabrica din Capitală, ceea ce a condus la crearea a peste 125 de noi locuri de muncă. În acelaşi an, echipa de vânzări s-a extins cu peste 50 de persoane. Anul trecut, JTI România a finalizat noul sediu din Bucureşti. Situată lângă fabrică, clădirea cu o suprafaţă de 5.000 de metri pătraţi este construită pe patru niveluri, găzduind peste 200 de angajaţi. În total, JTI România are aproximativ 1.000 de salariaţi care lucrează în producţie şi în birourile de vânzări din întreaga ţară.
JTI, membră a Grupului Japan Tobacco, este unul dintre cei mai mari producători internaţionali de produse din tutun. JTI comercializează mărci renumite pe plan mondial, precum Camel, Winston şi Mevius (Mild Seven). Portofoliul companiei include şi mărcile internaţionale Benson & Hedges, Silk Cut, Sobranie, Glamour şi LD. Având sediul central la Geneva, Elveţia, JTI are circa 27.000 de angajaţi la nivel mondial şi operaţiuni în peste 120 de ţări. Venitul de bază realizat în exerciţiul financiar încheiat la 31 decembrie 2014 a fost de 11,9 miliarde dolari.