"Marriott International" Inc. din SUA a decis să cumpere "Starwood Hotels & Resorts Worldwide" Inc. în cadrul unei tranzacţii de 12,2 miliarde de dolari, în numerar şi acţiuni, care va da naştere celei mai mari companii hoteliere din lume.
"Marriott" va plăti 11,9 miliarde de dolari în acţiuni şi 340 de milioane de dolari în lichidităţi.
Astfel, fiecare acţiune "Starwood" este evaluată la 72,08 dolari. Investitorii companiei vor primi, pentru un titlu, 0,92 acţiuni comune "Marriott International" şi 2 dolari în numerar. Investitorii "Starwood" vor avea în proprietate aproximativ 37% din compania rezultată în urma tranzacţiei, care este aşteptată să se finalizeze la jumătatea anului 2016.
Board-urile celor două societăţi au aprobat în unanimitate acordul de fuziune. Entitatea nou creată va deţine 5.500 de hoteluri, respectiv 1,1 milioane de camere în total, în peste 100 de ţări.
J.W. Marriott Jr., preşedintele "Marriott International", a declarat: "Am concurat cu Starwood timp de mai multe decenii, dar totodată am admirat această companie. Sunt bucuros că vom avea hotelurile lor în portofoliul nostru şi apreciez oportunităţile incredibile ale asocierii Starwood cu Marriott".
La rândul său, Adam Aron, directorul executiv interimar al "Starwood Hotels & Resorts Worldwide", a spus: "Suntem bucuroşi să avem un rol vital în crearea celui mai mare lanţ hotelier din lume, cu un potenţial de creştere imens". În luna aprilie, "Starwood", proprietarul brandurilor St. Regis şi Sheraton, a anunţat că analizează mai multe opţiuni strategice. În luna iulie, compania a purtat discuţii cu "InterContinental Hotels Group", "Wyndham Worldwide" şi fonduri suverane de investiţii, în vederea realizării unei afaceri.
"Starwood Hotels & Resorts Worldwide" este una dintre cele mai importante companii hoteliere din lume, cu aproape 1.200 de proprietăţi în 100 de ţări şi 181.400 de angajaţi în unităţile pe care le deţine şi în cele pe care le administrează. Printre mărcile operate de "Starwood Hotels" se numără Sf. Regis, Luxury Collection, Westin, Le Meridien, Sheraton.
"Marriott" deţine peste 4.100 de proprietăţi şi cel mai mare portofoliu de branduri hoteliere din industria globală de profil. Printre brandurile companiei se numără JW Marriott, The Ritz Carlton, Bulgari şi Renaissance.