Mai multe companii mari americane au decis să-şi continue activităţile în Rusia, în ciuda sancţiunilor economice. Printre companiile americane care continuă "business as usual" în Federaţia Rusă se numără McDonald's, Bunge, Mondelez, Estee Lauder, Kimberly-Clark sau Coty. De aceea, pe reţelele de socializare au apărut cuvintele cheie #BoycottMcDonalds sau #BoycottPepsi.
Mark Hass, specialist în comunicare la Universitatea de Stat din Arizona, susţine că interesele economice ale companiilor care au ales până acum să nu părăsească Rusia "probabil încă depăşesc riscurile reputaţionale". McDonald's, de exemplu, obţine 9% din cifra de afaceri şi 3% din profiturile operaţionale din afacerile derulate în Federaţia Rusă.
Dar "dacă social media începe să te identifice ca fiind o companie dispusă să facă afaceri cu un abuzator autocrat care ucide mii de oameni în Ucraina, atunci problema capătă o altă dimensiune şi poate afecta afacerea ta mult dincolo de Rusia", spune Hass.
Şeful fondului de pensii din statul New York a trimis scrisori şefilor acestor multinaţionale, precum şi producătorului de biscuiţi Mondelez, grupurilor de cosmetice Estee Lauder şi Coty sau chiar casei de brokeraj Bunge, conform postului francez BFM TV, care citează AFP. Aceste companii "trebuie să se întrebe dacă a face afaceri în Rusia merită riscul în această perioadă extrem de volatilă", arată acesta în scrisoarea citată.
O echipă de la Universitatea Yale a publicat o listă a companiilor care au încă o prezenţă semnificativă în Rusia.
Printre ele se numără şi Starbucks, dar reprezentanţii acesteia susţin că cele aproximativ 130 de cafenele sale din Rusia aparţin unui conglomerat kuweitian şi s-au angajat să doneze pentru susţinerea refugiaţilor din Ucraina.
Brands arată că cele aproximativ 1000 de restaurante KFC şi 50 de locaţii Pizza Hut din Federaţia Rusă sunt aproape toate deţinute şi operate independent sub licenţă sau franciză. Luni seara, grupul a mai indicat că îşi suspendă investiţiile în Rusia în timp ce "evaluează toate opţiunile suplimentare" şi s-a angajat să doneze toate profiturile din ţara respectivă pentru operaţiuni umanitare.