Responsabilitatea pentru avizele şi aprobările emise în vederea implementării proiectului "Pasaj pe Şoseaua Pipera-Tunari", finanţat din programul Phare CES 2004, revine fiecărei instituţii emitente, a anunţat Ministerul Dezvoltării Regionale şi Locuinţei (MDRL). Pentru acest proiect, MDRL este Autoritate Contractantă, în conformitate cu regulile Phare, iar derularea contractului se face în baza acordului tripartit încheiat cu Consiliul Judeţean Ilfov, Consiliul Local Voluntari şi Consiliul Local al Sectorului 2 - Bucureşti, beneficiari ai lucrării.
În baza acestui acord, întreaga responsabilitate referitoare la obţinerea şi plata avizelor şi autorizaţiilor revine beneficiarilor. Proiectul are valoare de 6,225 milioane euro şi a fost propus de Consiliul Judeţean Ilfov în parteneriat cu Consiliul Local al Sectorului 2 şi Consiliul Local Voluntari.
Potrivit şefului Unităţii de Implementare a Proiectului, Speranţa Cliseru, Pasajul Pipera - Tunari va fi dat în folosinţă, cel mai probabil, în luna iunie a acestui an. Lucrările de execuţie a pasajului ar fi trebuit să fie finalizate în luna noiembrie a anului trecut, însă au fost probleme legate de devierile de utilităţi - canalizare, apeducte magistrale, reţele electrice, reţele telefonice, fibră optică şi reţele de gaze naturale.
Potrivit Speranţei Cliseru, proiectul a fost refăcut ""major"" de şase ori, pentru a fi adaptat situaţiei din teren - din cauza lipsei exacte a poziţionării reţelelor pe hărţi - ceea ce a dus la o creştere a preţului de execuţie cu aproximativ 5 milioane de euro. Pasajul Pipera - Tunari este realizat cu fonduri PHARE şi a obţinut un grant de cinci milioane de euro (aceasta fiind suma maximă acordată prin fondurile de preaderare prin acest program). Orice cheltuieli suplimentare faţă de această sumă sunt suportate de beneficiarii lucrării - Consiliul Local sector 2 şi Consiliul Local Voluntari -, în cote părţi, în conformitate cu obligaţiile asumate prin contract. Proiectul propune execuţia unui pasaj superior peste calea ferată, eliminând inconvenienţele şi disconfortul traversărilor cu barieră. Lungimea totală a pasajului este de 232,39 metri, iar lăţimea de 18,6 metri. Totodată, pasajul dispune de două rampe de acces, lungimea totală a acestora fiind de 74 de metri spre Bucureşti şi 84 de metri spre Voluntari