Compania americană de nutriţie "Mead Johnson Nutrition" Co. şi grupul francez "Danone", cel mai mare producător mondial de iaurt, s-au aliat în vederea depunerii unei oferte comune pentru cumpărarea diviziei de nutriţie pentru copii din cadrul "Pfizer" Inc. din SUA, evaluată la 10 miliarde dolari. Cele două societăţi vor intra, astfel, în cursă cu "Nestlé" Elveţia pentru operaţiunile "Pfizer".
Conform unor surse anonime citate de presa internaţională, "Mead" şi "Danone" au obţinut permisiunea "Pfizer" pentru lansarea unei oferte comune în cadrul licitaţiei programate pentru 5 martie.
"Pfizer" şi-a scos la vânzare divizia de nutriţie infantilă în iulie 2011. Aceasta are vânzări anuale de circa 2,1 miliarde dolari. Circa 60% din vânzări sunt realizate în Asia, 30% în Europa, în special în Marea Britanie, iar restul de 10% în America Latină.
"Pfizer" este numărul cinci pe piaţa de nutriţie infantilă din China, cu o cotă de 8%, lider în ţara asiatică fiind "Mead", cu 16%. Urmează "Danone", cu o cotă de 14%. "Nestlé" controlează numai 4% în domeniul menţionat.