Suplimentele "minune", care rezolvă instantaneu multe probleme de sănătate, reuşesc să atragă atenţia multor consumatori de bună credinţă. Distanţa de la promisiune la realitate este şi în acest caz foarte mare. Patronatul Producătorilor Industriali de Medicamente din România (PRIMER) a atras atenţia că fenomenul "de creştere alarmantă a publicităţii înşelătoare" la suplimentele alimentare reprezintă "un afront grav" la adresa consumatorilor, a sănătăţii acestora şi a companiilor responsabile care activează în această industrie. Potrivit patronatului: "Fenomenul de creştere alarmantă şi necontrolată a publicităţii înşelătoare şi mincinoase la suplimentele alimentare reprezintă un afront grav la adresa consumatorilor, a sănătăţii acestora şi a companiilor responsabile care activează în această industrie". Patronatul Producătorilor Industriali de Medicamente din România solicită autorităţilor din domeniu să intervină de urgenţă pentru a reglementa acest tip de publicitate, în special în mediul online şi pe platformele social media, "unde aceasta a atins proporţii alarmante": "PRIMER, care asigură peste 50% din produsele din această categorie, dar şi din alte segmente destinate îngrijirii sănătăţii de zi cu zi a românilor, subliniază faptul că această escaladare de practici de publicitate înşelătoare afectează toate companiile membre care respectă în mod riguros legislaţia şi, implicit, regulamentele privind publicitatea specifică produselor din categoria suplimentelor alimentare. Cu toate că există o legislaţie relativ recentă referitoare la suplimentele alimentare - Legea nr. 56/2021, publicată la 1 aprilie 2021 - care clarifică instituţiile implicate în notificarea suplimentelor alimentare, problema majoră constă în lipsa normelor de aplicare. Chiar dacă legea stipula că aceste norme trebuie emise în termen de 90 de zile de la publicare, până în prezent, după mai bine de 2 ani, acestea nu există". PRIMER cere, de asemenea, "o aplicare mai strictă şi severă" a legilor şi regulamentelor existente în domeniul publicităţii, în special a celor stabilite de Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA), care sunt adecvate în forma actuală.
Medicamente, suplimente şi publicitate înşelătoare
O.D.
Ziarul BURSA #Miscellanea / 30 mai 2023
1. fără titlu
(mesaj trimis de mircea în data de 30.05.2023, 12:32)
....da asa este..exagerari,santaje ,folosind aceste reclame. Di nefericire apar aceste probleme si la multe medicamente,asa zise inlocuitoare ... si daca citesti prospectele sunt acoperite cu foarte multe inscrisuri de ''reactii adverse'' 1/10000,1/1000,1/100,1/10 etc. Pe vremuri mai indelungate nu gaseai aceasta multitudine de reactii.
2. Sa ne mirăm?
(mesaj trimis de Oarecare în data de 30.05.2023, 14:00)
Suntem în țara farmaciilor una lângă alta, deci reclama e pe măsură.
Suplimentul alimentar nr. 1 a fost zeama vax minune din timpul plandemiei, recomandată de Ursula von der Pfizer și ceilalți ciocli.
Fără efecte adverse, doar arsuri ușoare la lingurica :))
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 30.05.2023, 16:27)
Prietene, tu te-ai trata cu suplimente alimentare. Acela a fost medicament/vaccin.
Tu, nu crezi in covid si te-ai tratat cu usturoi si tuica!