Meetlocals.ro, start-up-ul ce vrea să revoluţioneze modul în care turiştii îşi petrec vacanţele şi experienţele pe care le pot accesa, plănuieşte ca în cel mult 6 luni să acceseze o finanţare pre-seed de 250.000 de euro, conform unui comunicat remis redacţiei. Suma este necesară pentru dezvoltarea platformei web şi aplicaţiei, pentru contractarea celor mai buni experţi în turism, operaţiunile de marketing şi dezvoltarea afacerii în afara graniţelor. Prima ţară din planul pentru extinderea internaţională este Bulgaria, unde Meetlocals.ro a identificat deja oportunităţi semnificative de afaceri.
Potrivit sursei citate, în această etapă, start-ul vizează atragerea fondurilor în schimbul transferului a 10% din capital. După această operaţiune, compania are în vedere să ridice o rundă nouă în faza de seed, de 500.000 euro.
"Am pornit în 2021, la 1 an şi jumătate de la începutul pandemiei. Am început prin a căuta o problemă pe care o are turismul în România şi am constatat că, într-o lume a digitalizarii, ideal pentru turişti sau agenţiile de turism este să găseasca experienţe locale şi să le cumpere printr-un singur click, pentru a ne bucura de ele imediat. Astfel, am creat o platformă unde revânzătorii pot găsi experienţele, pot gestiona rezervările, comisioanele şi le pot accesa instant din contul lor, în mod eficient. Iar turiştii nu trebuie să mai aştepte ore întregi după oferte şi documente şi nu se mai pierd în zeci de e-mail-uri pentru fiecare rezervare", a declarat fondatoarea Meetlocals.ro, Elena Luiza Oprea, cu experienţă de peste 20 de ani în turism.
Afacerea lansată în Constanţa are la bază un sistem de rezervări în care sunt integrate diverse activităţi, de la tururi ghidate, trasee montane, excursii, zbor cu parapanta, rafting, lecţii de ski până la transferuri, sau degustări de vin, lecţii de gătit, intrări la spa şi multe altele. Partenerii precum furnizorii sau revânzătorii de produse sunt atent selectaţi, pe baza unicităţii lor, review-urilor şi a calităţii interacţiunilor acestora cu clienţii deja existenţi.
Meetlocals.ro are în portofoliu peste 300 experienţe, iar până la începutul lui 2023 şi-a propus să aibă contracte cu furnizori din toate oraşele mari din România. Spre sfârşitul anului 2024 start-up-ul urmează să se extindă şi în zona de est a Europei, contractand pe această piaţă noi furnizori şi alte câteva sute de experienţe.
Echipa Meetlocals.ro îşi doreşte să acţioneze ca un sistem de concierge disponibil tuturor amplasamentelor de cazare. În acest moment în România sunt aproape 6.000 de amplasamente care pot găzdui peste 30.000.000 de turişti. În 2022, numărul de sosiri în structurile de primire turistică a depăşit patru milioane, dintre care 630.000 au fost turişti străini.
"Modelul de business va creşte prin viitoarea investiţie şi ne va ancora mai bine în piaţă. MVP-ul este pus la punct, este validat în piaţă şi cu siguranţă există turişti şi trendul acestora de a rezerva experienţe şi activităţi ca şi serviciu extra. Pe termen scurt vom dezvolta parteneriatele B2B pe care le avem deja cu partenerii revânzători şi furnizori, implementat cu succes în hoteluri mici şi mijlocii, iar pe termen lung ţintim să fim un jucător puternic pe piaţa din România, apoi în Sud-Estul Europei", a adăugat Elena Oprea CEO şi fondator al Meetlocals.ro, se menţionează în comunicat.