MerchantPro a încheiat 2022 cu o cifră de afaceri de peste 1.3 milioane Euro, marcând astfel o creştere cu aproape 50% faţă de anul precedent.
Dinamica pozitivă s-a datorat atât fidelizării antreprenorilor din platformă, cât şi atragerii de noi magazine online mari, cu activitate complexă şi un număr mare de tranzacţii. În 2023 MerchantPro mizează pe o creştere de 20% şi continuă investiţiile în automatizări, inclusiv pentru integrarea şi adopţia soluţiilor de inteligenţă artificială, precum şi creşterea performanţei magazinelor din perspectiva comercianţilor, prin funcţionalităţi extinse în panoul de control.
Platforma MerchantPro este folosită de aproape 2000 de magazine online locale, în special din domeniile Fashion, Beauty, Sport, Sănătate, Auto-moto şi Echipamente Industriale. În 2022, prin intermediul platformei au fost înregistrate 2.7 milioane de tranzacţii, în creştere cu 10% faţă de 2021. Astfel, potrivit datelor MerchantPro, la nivelul tuturor magazinelor online care folosesc platforma de e-Commerce MerchantPro, s-au plasat anul trecut comenzi în valoare de aproape 250 de milioane de euro, în creştere cu peste 50% faţă de anul precedent, în momentul de faţă susţinând aproximativ 4% din comerţul online local.
Focusul nostru constant este pe dezvoltarea platformei, în prezent lucrăm la o suită de funcţionalităţi, un nou panou de control care aduce un grad ridicat de performanţă tehnică, viteză, nivel extins de automatizare, flexibilitate şi customizare, dar, de această dată din perspectiva back-end, adică a antreprenorului din eCommerce. Iar mai departe, ne propunem să completăm soluţiile oferite de MerchantPro cu o serie de produse complementare din aria aplicaţiilor de helpdesk- lansarea unei platforme integrate de customer service 360 grade, precum şi din aria serviciilor de payments, precizează Arthur Rădulescu, MerchantPro.
Miză şi investiţii în funcţionalităţi complexe care atrag magazinele online mature
În 2022 zeci de magazine cu activitate complexă şi un număr mare de tranzacţii au migrat către MerchantPro din sisteme open source sau de pe alte platforme. Printre factorii care au determinat magazinele online să caute soluţii de upgrade se numără importanţa vitezei de încărcare, simplificarea procesului de check-out sau a zonei de fulfillment post vânzare, dar şi nevoia de a optimiza procesele operaţionale interne.
Multe magazine mari şi medii au realizat în pandemie limitările platformelor şi soluţiilor folosite anterior, au constatat că este foarte scump să dezvolţi în open source, că este ineficient sau că performanţa site-ului nu a crescut proporţional cu aşteptările cumpărătorilor tot mai exigenţi. Obiectivul nostru pentru următorii ani este să ridicăm nivelul de eficienţă operaţională la un nou nivel, prin integrarea de tehnologii de AI care să reducă la un minim posibil intervenţia umană în operaţiunile zilnice de administrare a unui business online, completează Arthur Rădulescu.
În acest context, în 2022, MerchantPro a avut afaceri de 1.37 milioane Euro, în creştere cu 50% faţă de anul precedent şi estimează o creştere de minim 20% în 2023.
Anul trecut au fost zeci de magazine de dimensiune medie şi mare, adică cu peste 100-150 de comenzi zilnic care au migrat către platforma MerchantPro, iar anul acesta ne aşteptăm să fie peste 100. În acest context, ne aşteptăm la o creştere de cel puţin 10% a numărului de comercianţi activi în 2023, mai precizează Arthur Rădulescu.
După un an 2022 de consolidare a pieţei, 2023 este un an de optimizare puternică şi, din semnalele actuale, de upgrade pentru majoritatea magazinelor online cu tradiţie. Astfel, printre tendinţele care se remarcă în 2023 sunt investiţiile în automatizări, inclusiv pentru integrarea şi adopţia soluţiilor de inteligenţă artificială, precum şi creşterea performanţei magazinelor din perspectiva vizitatorilor, la nivel de storefront.
MerchantPro dezvoltă în prezent MerchantPro Flex, care integrează instrumente de inteligenţă artificială, precum Chat GPT, Google Translate sau Deepl care vor permite comercianţilor să se diferenţieze faţă de competiţie prin conţinut şi personalizare. Investiţia în această dezvoltare de produs se ridică la aproximativ 300.000 Euro şi urmează să fie lansată în următoarele luni.
Pentru creşterea performanţelor şi flexibilităţii în zona de frontend, MerchantPro a investit în ultimii 2 ani 400.000 euro în dezvoltarea MerchantPro Next, care a adus o creştere a vitezei de încărcare a magazinelor de pe platformă, precum şi noi funcţionalităţi şi un sistem deschis de editare a codului HTML&CSS şi a template-urilor de randare a conţinutului, o suită de teme de design preconfigurate şi un modul de creare şi personalizare de pagini după principii de design no code.
Costurile lunare şi principalele avantaje ale platformei
Abonamentele pe platforma MerchantPro pornesc de la 30 euro/ lună, pentru planul premium dedicat începătorilor în eCommerce. Abonamentele care cuprind funcţionalităţi dedicate business-urilor cu necesităţi operaţionale mai ridicate pornesc de la 50 euro/ lună, iar printre principalele avantaje se numără flexibilitate şi posibilităţi ridicate de customizare, stabilitate, performanţă tehnică, ecosistem fluid şi deschis, stabilitate şi asistenţă locală foarte promptă.