Printre cele mai importante pregătiri pe care le-au făcut magazinele online din platforma eCommerce SaaS MerchantPro în ultimele luni s-au numărat optimizarea vitezei de încărcare a site-ului, personalizarea designului şi crearea de landing page dedicate momentelor importante pentru strategia de vânzări, precum cele dedicate Black Friday sau reducerilor de Crăciun.
De asemenea, optimizarea check-out-ului şi a proceselor post vânzare, în zona de fulfillment au fost o prioritate pentru comercianţi.
Datorită schimbării generaţiilor, dar şi ca o caracteristică a sezonului de cadouri, în eCommerce domină în această perioadă dorinţa de instant gratification. Studiile arată că mai mult de jumătate dintre clienţi acordă doar 3 secunde unui site să se încarce, altfel îl părăsesc, mai ales în cazul navigării pe dispozitive mobile. Pe de altă parte, rata de conversie creşte odată cu viteza de încărcare.
Este important ca platforma să ofere funcţionalităţi tehnice performante, astfel încât comercianţii să se poată focaliza pe stocuri şi atragerea clienţilor, iar website-ul să poată fi configurat uşor pentru a răspunde strategiei de creştere a business-ului.
De Black Friday traficul poate creşte chiar şi de zece ori faţă de o perioadă normală şi este esenţial ca viteza de încărcare a conţinutului din site să rămână la un nivel superior, pentru a păstra o rată de conversie eficientă. În acest context, investiţia în MerchantPro Next - lansat în acest an - a fost o prioritate pentru noi şi astfel asigurăm acum magazinelor de pe platformă o infrastructură solidă, ce oferă o viteză superioară de încărcare a site-urilor, o experienţă fluidă de check-out, dar şi o suita puternică de automatizări ce cresc performanţa magazinelor online, a precizat Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro.
În contextul unei pieţe online ce a ajuns la un grad evident de maturitate, magazinele se concentrează pe funcţionalităţi care eficientizează fluxul de comenzi la fel sau chiar mai mult decât pe campaniile de marketing. Astfel, cum Black Friday reprezintă debutul unei perioade intense în eCommerce, magazinele online cu afaceri mature, consolidate, încep pregătirile pentru acest moment din perioada verii.
Printre funcţionalităţile care asigură diferenţierea în eCommerce de Black Friday şi în perioadele de trafic intens adoptate anul acesta se numără opţiunile diversificate de plată, în special cele ultra-rapide de tipul Apple Pay sau One-click payments, posibilitatea de livrare în lockere - tendinţă cu creştere exponenţială în ultimii doi ani -, dar şi returul facil.
Există trei segmente esenţiale pentru experienţa clientului unui magazin online. Performanţa pe aceste segmente se traduce în rate de conversii bune şi fidelizare a clienţilor. Cu alte cuvinte, în eficienţă şi succes în online. Cele trei elemente de bază sunt viteza de încărcare a site-ului, simplitatea şi viteza la check-out şi viteza de fulfillment, de îndeplinire a aşteptării clientului de a se bucura de produs cât mai repede. Pe aceste segmente ne-am concentrat şi noi anul acesta, cu scopul de a oferi comercianţilor soluţii pentru optimizare pe toate verticalele -adaugă Arthur Rădulescu.
În ceea ce priveşte acţiunile pregătite în acest sezon, comercianţii au ales să diversifice strategiile de market cu promoţii dincolo de reducerile de preţ tradiţionale, cu care clienţii s-au obişnuit în ultimii ani şi care nu mai sunt considerate suficient de atractive. Astfel, opţiunile de reduceri suplimentare de volum, promoţii cu gratuităţi sau plata ulterioară prin soluţii tip buy now pay later sunt implementate de tot mai multe magazine online.