Lanţul german de distribuţie "Metro" AG îşi va separa divizia cu operaţiuni en-gros şi alimentare (wholesale & food) de cea de pe segmentul electronicelor - "Media-Saturn" -, preconizând că ambele unităţi pot să obţină un calificativ "inves-tment grade" (recomandat investiţiilor) fără să fie necesară majorarea capitalului lor, conform Reuters.
"Metro", al patrulea lanţ retail major din Europa (după cifra vânzărilor), a informat, ieri, că board-ul său de supraveghere a aprobat planul de separare a celor două divizii. În aceste condiţii, divizia de distribuţie a electronicelor de consum va păstra o cotă de 10% din noua companie de livrări en-gros şi cu activităţi alimentare, în vederea consolidării poziţiei sale de capital.
Unii analişti anticipau că retailer-ul, care a adus în atenţie planul de separare în luna martie, ar putea avea nevoie de 900 de milioane de euro - capital adiţional pentru obţinerea unui calificativ "investment grade" necesar operaţiunile menţionate.
În martie, compania germană a informat că operaţiunile sale en-gros Metro Cash & Carry şi hipermarketurile Real vor fi transferate într-o nouă companie, iar grupul "Metro" AG va consta doar în divizia de produse electronice de larg consum "Media-Saturn". Acţionarii "Metro" vor deţine acţiuni la ambele companii, în funcţie de participaţiile lor.
Conform "Metro", desprinderea diviziilor ar putea fi finalizată până la mijlocul lui 2017. Grupul se va împărţi în două entităţi separate din punct de vedere organizaţional începând cu data de 30 septembrie 2016.
Compania a menţionat că aproape toată răspunderea financiară exis-tentă a grupului va fi asumată de divizia wholesale & food.
În ultimii ani, "Metro" a derulat un proces de restructurare şi a înstrăinat operaţiuni care nu au fost de bază, precum magazinele "Kaufhof", pentru a se putea concentra pe diviziile Cash & Carry şi Media-Saturn (electronice).