"Metro" AG, cel mai mare retailer german, intenţionează să vândă, în primul semestru din 2014, până la 25% din divizia sa cash&carry din Rusia, printr-o ofertă publică iniţială la Bursa de Valori din Londra (London Stock Exchange). "Aşteptăm ca listarea să ne permită extinderea afacerilor noastre într-un mod şi mai dinamic, respectiv consolidarea bilanţului contabil al Metro Group", a afirmat directorul executiv al companiei germane, Olaf Koch.
"Metro" a informat că planul de listare a diviziei din Rusia a primit aprobarea consiliului de supraveghere din cadrul companiei.
"Metro" are peste 700 de unităţi cash&carry în 29 de ţări, iar acest segment generează aproape jumătate din cifra vânzărilor grupului. Compania a intrat pe piaţa din Rusia în 2001, divizia locală devenind cea mai profitabilă pentru aceasta. Totodată, Rusia este a treia mare piaţă pentru operaţiunile cash&carry ale companiei, după Germania şi Franţa, cu vânzări de 4,1 miliarde euro în 2012.
Analiştii evaluează divizia "Metro" din Rusia la 4 - 7,5 miliarde euro.