Ministerul Finanţelor Publice (MFP) şi-a propus modificarea legii auditului public intern, prin introducerea mai multor prevederi, care să aibă ca efect mărirea gradului de implementare a proiectelor cu fonduri europene sau de la buget, precum şi reducerea costurilor salariale cu auditorii, precizează NewsIn.
Astfel, prin acest proiect ministerul urmăreşte introducerea sistemului de cooperare între mai multe entităţi publice locale, extinderea competenţelor MFP în exercitarea auditului intern la entităţile publice centrale, care gestionează un buget anual de până la 5 milioane lei, precum şi crearea de comitete de audit intern la nivelul ordonatorilor principali de credite, care derulează în cursul unui exerciţiu bugetar un buget mai mare de 2 miliarde lei.
De asemenea, ministerul vrea să realizeze un sistem de atestare a auditorilor interni, "astfel încât începând cu anul 2015 să putem angaja în entităţile publice numai auditori interni care s-au dedicat acestei profesii".
Potrivit MFP, prin implementarea activităţii de cooperare la nivelul entităţilor publice locale se va asigura funcţia de audit intern într-un număr mare de entităţi publice, ceea ce va duce la îmbunătăţirea calităţii activităţii de colectare a veniturilor şi de utilizare eficientă a acestora, cu costuri reduse.