Microsoft lansează, astăzi, primul raport asupra tendinţelor actuale privind munca de la distanţă şi modul în care oamenii rămân conectaţi, se arată într-un comunicat remis Redacţiei noastre.
Potrivit sursei citate, în prezent, milioane de oameni din întreaga lume se adaptează lucrului şi învăţării dela distanţă. De la echipe care partajează actualizări privind munca în schimburi, la elevi şi profesori care se conectează în siguranţă în sălide clasă virtuale şi directori generali care conduc sesiuni de Q&A cu mii de angajaţi, cu toţii găsim noi modalităţi de a ne întâlni, atunci când trebuie să lucrăm şi să învăţăm separaţi unii de alţii.
"Această idee se reflectă în numărul mare de întâlniri care au loc în Microsoft Teams în fiecare zi. Am văzut un nou record de 2.7 miliardede minute de întâlnire într-o singură zi , cu o creştere de 200% de la 900 de milioane la mijlocul lunii martie. Şi pe măsură ce elevii şi profesorii apelează la Teams pentru a învăţade la distanţă, există 183.000 de instituţii educaţionale care folosescTeams for Educationîn 175 de ţări", arată comunicatul.
Pentru a analiza tendinţele în schimbare ale lucrului şi învăţăriide la distanţă, Microsoft lansează astăzi primul raport din noul Work Trend Index. Acest raport explorează modul în care oamenii învaţă să se conecteze ca echipă atunci când trebuie să lucreze separat, cu scopul de a ajuta clienţii companiei să înveţe din aspectele pozitive şi să le aplice în activităţile viitoare.
Principalele concluzii ale raportului
• Oamenii se conectează prin video
Cercetători precum Dr. Fiona Kerr au arătatcă legătura fizică şi contactul vizual cu un alt om creşte nivelul de dopamină şi scade cortizolul, hormonul stresului. Cercetările ei arată că poţi chiar să calmezi fizic pe cineva pur şi simplu privindu-l în ochi. Aşadar, având în vedere căoamenii lucrează de la distanţă, nu este de mirare că folosesc serviciul video în întâlnirile Teams de două ori mai mult decât înainte ca mulţi dintre noi să înceapă să lucreze full-time de acasă. Am observat că apelurile video totale din Teams cresc cu peste 1.000% în luna martie .
Când am analizat ţările cu cei mai activi utilizatori din Teams, am văzut că cei din Norvegia şi Olanda folosesc cel mai mult serviciul video, aproximativ 60% din apeluri fiind în acest format. Australienii folosesc video la întâlniri în 57% din cazuri, italienii 53%, Chile 52%, Elveţia 51% şi Spania 49%. Între timp, în Marea Britanie, Canada şi Suedia serviciul video este folosit în 47% din situaţii, iar în Mexic şi S.U.Aîn proporţie de 41% respectiv 38%.
Cine foloseşte video cel mai puţin? Oamenii din India folosesc video doar în 22% din situaţii, urmaţi îndeaproape de Singapore cu 26%, Africa de Sud cu 36%, Franţa cu 37% şi Japonia cu 39%.Utilizarea video limitată în unele regiuni poate fi atribuită în parte unui acces mai redus la dispozitive şi internet stabil.
De exemplu, cel de-al doilea spital afiliat al Universităţii Medicale Wenzhou, cel mai mare spital din Wenzhou, China, a implementat Microsoft Teams pentru a permite personalului medical din secţia de carantină a spitalului să comunice cu personalul care nu este în carantină, permiţând coordonarea sigură a îngrijirii pacienţilor, garantând sănătatea şi siguranţa angajaţilor.
Deşi nu există un înlocuitor adevărat pentru colaborarea faţă în faţă, lucrăm mai mult ca niciodată la inovaţiicare să reducă punctele slabe, să crească conexiunea umană şi să facă munca puţin mai distractivă.
• Fundalurile personalizate care permit utilizatorilor să înlocuiască fundalul la întâlnirile Teams cu un home office nou şi luminos, de exemplu, sunt acum disponibile în Teams. Această funcţie se bazează pe estomparea fundalului, care foloseşte AI pentru a estompa mediul din spate. În viitor, va exista şi posibilitatea ca utilizatorii să îşi încarce propriile imagini personalizate.
• Pentru a face apelurile video mai incluzive, funcţia de ridicare a mâinii, pe care compania a anunţat-o luna trecută, se lanseazăluna aceasta la nivel global. Aceasta permite participanţilor la întâlnire să indice că au ceva de spus, făcând clic pe o pictogramă cu ridicarea mâinii din bara de control a întâlnirii.
• În cursul acestui an, se va introduce şi opţiunea desuprimarea zgomotului în timp real, care foloseşte AI pentru a reduce zgomotul de fond cum ar fi tastarea zgomotoasă sau lătratul unui câine în timpul şedinţelor Teams.
• Oamenii folosesc funcţia video pentru a se conecta în moduri noi
Pe măsură ce companiile se adaptează lucruluifull-time de la distanţă, mai mulţi lideri folosesc şedinţe virtuale deschisepentru a conecta angajaţii pe scară largă. Conferinţele şi evenimentele mari se mută şi ele online. De asemenea, vedem că mai multe persoane beneficiază de posibilitatea de a înregistra întâlniri Teams - cum ar fi un profesor care înregistrează o lecţie pentru elevi sau un angajat care înregistrează o întâlnire pentru un coleg.
Microsoft Stream este serviciul prin care se realizează evenimente live şi se înregistrează întâlnirile în Teams. Ca rezultat al evenimentelormutate online de clienţi, numărul videoclipurilor săptămânale Stream din Teams a crescut de peste cinci ori în ultima lună, cu sute de ore video încărcate pe minut .
Nuance, companie care foloseşte AI pentru a rezolva unele dintre cele mai dificile probleme din lume în domeniul sănătăţii, serviciilor financiare, telecomunicaţiilor, guvernului şi comerţului cu amănuntul, şi-a mutat conferinţa globală de cercetare şi dezvoltare - planificată să aibă loc la Montreal - în mediul virtual în doar câteva zile. Organizatorii au conectat sute de participanţi cu un canal Teams şi o agendă PDF care îi conectau la fiecare sesiune de evenimente Teams. Anul trecut, Nuance a cheltuit aproximativ 700.000 de dolari pentru această conferinţă, iar anul acesta costul a fost aproape de zero, cu impact zero din punct de vedere al emisiilor de carbon cauzate de călătoriile globale.
• Oamenii adoptă un program de lucru mai flexibil
Productivitatea este diferită pentru toată lumea. Unii sunt mai productivi dimineaţa, în timp ce alţii sunt mai creativi şi concentraţi seara. Datele noastre arată că o zi de muncă mai flexibilă le permite oamenilor să lucreze atunci când este cel mai bine pentru ei.
În perioada 1 - 31 martie, durata medie între prima utilizare Teams de către o persoană şi ultima utilizare Teams în fiecare zi a crescut cu peste o oră. Aceste date nu înseamnă neapărat că oamenii lucrează mai multe ore pe zi, ci mai degrabă că îşi împart ziua într-un mod care funcţionează pentru productivitatea personală sau face locobligaţiilor din viaţa personală.
• Ţările şi industriile cele mai afectate apelează la dispozitive mobile pentru a se conecta cu echipele lor
Pe măsură ce organizaţiile îşi continuăactivitatea, am observat o creştere considerabilă a utilizării Teams pe dispozitive mobile. Numărul săptămânal al utilizatorilor Teams de pe dispozitive mobile a crescut cu peste 300% de la începutul lunii februarie până la 31 martie. Unele dintre cele mai mari creşteri au fost în cazul clienţilor din industriile cele mai afectate de focar. Cu 183.000 de instituţii educaţionale din 175 de ţări care folosesc Teams for Education, am observat creşteri mari ale utilizării Teams pe dispozitive mobile în rândul clienţilor din învăţământul superior şi învăţământul primar şi secundar (K-12). De asemenea, am observat o creştere notabilă la clienţii din industriile legate de sectorul public.
Un exemplu de şcoală care a trecut la învăţarea de la distanţă este Universitatea Durham din nord-estul Angliei. Cursurile trebuiau să se mute online şi personalul trebuia să funcţioneze de la distanţă, astfel încât universitatea să poată continua să îşi deservească studenţii, cadrele universitare şi serviciile profesionale în timpul focarului. Pentru a răspunde eficient la criza în curs de desfăşurare, Universitatea Durham a extins utilizarea Microsoft Teams adăugând la setul său de învăţare online, posibilitatea colaborării în siguranţă şi de la distanţă, folosind dispozitivul care funcţionează cel mai bine pentru studenţii şi personalul său.
• Acest moment va schimba modul în care lucrăm şi ne conectăm între noi pentru totdeauna
Tendinţele datelor şi conversaţiilor cu clienţii companiei arată că lumea realizează că ne putem conecta eficient de la distanţă într-un mod pe care nu l-am crezut niciodată posibil. De exemplu, în ciuda faptului că unii angajaţi se întorc la muncă, există încă de două ori mai mulţi utilizatori Teams noi în fiecare zi în China în comparaţie cu sfârşitul lunii ianuarie . Numărul de utilizatori Teams activi zilnic în China continuă să crească săptămână de săptămână.
Putem învăţa multe de la clienţii care arată că este posibil să îşi continue operaţiunile în timp ce sunt nevoiţi să lucreze separat. De exemplu, Mercy Housing, o organizaţie non-profit şi una dintre cele mai mari organizaţii de construcţii de locuinţe la preţuri accesibile din S.U.A., a folosit Microsoft Teams şi Microsoft Azure pentru a permite angajaţilor să lucreze de la distanţă. "Pe măsură ce am trecut la lucrul de la distanţă peste noapte, ca răspuns la această situaţie legată de COVID 19, Office 365 şi Teams au fost platformele-cheie pe care ne bazăm pentru a ne asigura că cei 42.000 de rezidenţi vulnerabili pot rămâne în casele lor", a declarat Gunnar Tande, CIO si Senior VP, Mercy Housing Technology.
Chiar şi în faţa pandemiei COVID-19, The Salvation Armycontinuă eforturile de a răspunde nevoilor celor pe care îideservesc, incluzând adăpostirea celor fără locuinţe şi hrănirea celor flămânzi. Tim Schaal, Information Technology Director,The Salvation Army United States Western Territory, a menţionat că, în ciuda tranziţiei rapide către munca de la distanţă pentru mii de angajaţi, "Microsoft Teams ne-a permis să continuăm să oferim asistenţă în oraşele mari şi mici, în toate cele 13 state vestice".
Suntem bucuroşi să vedem că tehnologia Microsoft ajută aceste organizaţii să îşi continue activitatea. Deşi modul în care lucrăm s-a schimbat, clienţii noştri ne arată în fiecare zi că dorinţa noastră de a ne conecta unii cu alţii este mai puternică decât circumstanţele care ne ţin la distanţă. Şi într-un moment ca acesta, când toţi ne adaptăm la un nou normal, e mai important ca niciodată să ajutăm oamenii să rămână conectaţi şi să menţinem mai multe organizaţii în funcţiune cu instrumente sigure.