În plin sezon estival, fără o comunicare serioasă în prealabil, fără prezentarea unui studiu de impact, fără oferirea de alternative viabile, Ministerul Transportului a decis închiderea celui mai tranzitat culoar de bunuri şi persoane, precum şi un culoar de legătură turistică importantă între nordul şi sudul ţării - Valea Oltului, conform unui comunicat transmis redacţiei.
Alianţa pentru Turism îşi manifestă regretul profund pentru modul în care Ministerului Transportului înţelege să comunice referitor la un astfel de demers cu repercusiuni greu de calculat.
O astfel de măsură ar fi trebuit discutată şi cu mediul economic, pentru ca aceştia să se poată pregăti soluţii alternative, în cazul turismului toţi operatorii lucrând de la anunţarea măsurii pentru a reruta turişti şi pentru a compensa pierderile cauzate de această măsură intempestivă - fără măcar a avea un document oficial pentru a-l prezenta partenerilor, potrivit comunicatului.
Înţelegem şi susţinem necesitatea implementării marilor investiţii care să permită României să recupereze din decalajul pe care îl avem în infrastructură, comparativ cu ţări turistice cu care suntem în concurenţă, acesta fiind unul din domeniile care face ca România să sub-performeze în turism, în ciuda tuturor atu-urilor pe care le avem ca ţară. Dar acestea nu trebuie să se facă în detrimentul cetăţenilor şi a mediului economic, ci împreună şi pentru aceştia.
Lipsa de comunicare, nesincronizarea lucrărilor la infrastructură (blocarea Văii Oltului concomitent cu lucrări la segmentul Margina - Coşava pe unde tranzitează bună parte din românii care revin în ţară în perioada vacanţei precum şi turiştii străini), lipsa unor alternative feroviare sau rute aeriene viabile sunt elemente ce denotă faptul că nici măcar scopul nu scuză mijloacele, ci doar că atât s-a putut sau există alte intereseze subsidiare.
Alianţa pentru Turism speră că Ministerul Transporturilor va identifica soluţii pentru scurtarea perioadei de blocare şi solicită ca pe viitor astfel de măsuri, care se pare că vor fi inerente până la sfârşitul lucrărilor la autostrada Sibiu - Piteşti, să fie comunicate din timp (minim 6 luni inainte) şi agreate într-un mediu consultativ optim cu mediului economic.
Alianţa pentru Turism este o organizaţie care reuneşte intre cei 24 de membri ai săi structurile federative şi asociative reprezentative pentru turismul românesc, printre care: Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT), Federaţia Asociaţiilor de Promovare Turistică din România (FAPT), Federaţia Industriei Hoteliere din România (FIHR), Organizaţia Patronală a Hotelurilor şi Restaurantelor din România (HORA) şi Organizaţia Patronală a Turismului Balnear din România (OPTBR), se menţionează în comunicat.