Birourile de promovare externă vor fi redeschise până la sfârşitul acestui an, potrivit ministrului Turismului Bogdan Trif.
Domnia sa a declarat, în cadrul unei conferinţe de presă: "Vrem să redeschidem birourile de promovare externă pentru turism. Este o cerinţă obligatorie. Ne-am întâlnit deja cu cei de la Ministerul Afacerilor Externe, avem un grup de lucru. O considerăm o măsură prioritară pentru că acest factor lipsă a dus la scurt-circuitarea dialogului dintre statul român şi tour operatorii mari".
Fostul ministru al Turismului, Mircea Titus Dobre, a decis să închidă, anul trecut, birourile de promovare externe, motivând că acestea au funcţionat pe bugete create artificial.
Bogdan Trif a mai adăugat că tot până la sfârşitul anului va fi finalizată şi o strategie integrată în turism.
Ministrul Turismului a precizat: "Am avut deja două întâlniri cu experţi de la Secretariatul General al Guvernului şi de la Banca Mondială. Până la finele anului, vom avea o strategie integrată în turism în care va fi implicat şi mediul privat. Automat, această strategie o să ne dea şi direcţia, şi paşii care trebuie urmaţi. Niciodată nu trebuie să inventăm roata. Bineînţeles că ne vom inspira şi din modelele de succes ale altor ţări şi cred că va ieşi o strategie de succes care va avea şi chei de verificare şi paşi de urmat. Nu va fi doar o strategie care să fie undeva pusă pe un raft pe care să se aştearnă praful. Mai mult decât atât, noi ne-am dorit să implicăm mediul privat, să aibă o contribuţie în mod direct la această strategie, astfel încât atunci când se schimbă ministrul să nu vină alt ministru cu alte idei şi să spună că albul nu e alb, e negru, şi schimbăm din nou direcţia. Nu, în momentul acela mediul privat îl va trage de mână pe respectivul ministru. Trebuie să ne continuăm o strategie şi să nu mai schimbăm macazul de câte ori vine alt şef".
Domnia sa a mai adăugat că, în cel mult două luni, Legea Turismului va ajunge la Guvern.
Legat de bugetul de 21 de milioane de lei alocat pentru promovare anul trecut, ministrul Turismului a precizat că au fost cheltuite doar 8 milioane de lei, lucru ce a dus la diminuarea bugetului pentru 2018 la 13 milioane de lei alocaţi promovării României ca destinaţie turistică.
• Bogdan Trif: "De anul viitor, România va reintra în cataloagele Dertour"
Ministrul Turismului a anunţat că ţara noastră va fi reintrodusă anul viitor în cataloagele Dertour, de unde a fost scoasă în acest an şi că va încerca să convingă şi alţi turoperatori din Germania să promoveze din nou ofertele turistice româneşti în cataloagele lor tipărite.
Domnia sa a declarat: "Am reuşit, în discuţiile pe care le-am avut cu reprezentanţii Dertour, să stabilim un calendar de reintroducere a României în cataloagele companiei, de unde am fost excluşi în urmă cu şase luni. România este din nou pe harta marilor turoperatori. Suntem la început şi ne dorim să continuăm demersurile. De anul viitor, România va fi reintrodusă în catalogul principal al Dertour cu mai multe oferte. Va fi diversificată oferta pentru România, ceea ce este un lucru extrem de bun. Până acum, nu a existat o promovare".
Bogdan Trif a subliniat importanţa promovării României la nivel internaţional, mai ales în Germania, ţara de unde provin cei mai mulţi turişti străini în România, conform datelor INS pentru 2017. Astfel, anul trecut, peste 324.000 de turişti germani au vizitat România.
Radu Colfescu, directorul general al Dertour pentru România, prezent la conferinţă, a precizat că ţara noastră nu a fost exclusă complet din cataloagele Dertour, fiind încă prezentă în două dintre acestea, ci doar din catalogul principal.
Potrivit ministrului de resort, aceste cataloage asigură vizibilitatea ofertelor din ţara noastră în peste 10.000 de agenţii de turism.
Domnia sa a precizat: "Am fost contactat de către domnul ministru al Turismului, pe fondul unei ştiri cum că Dertour a scos România definitiv din cataloagele proprii. Atât eu, cât şi şefii din Germania cu care am luat legătura au fost de acord să se întâlnească în cadrul Târgului de Turism de la Berlin cu ministrul din România. Aceştia au apreciat prezenţa domnului ministru la discuţii, iar ei ne-au asigurat că vor reanaliza întreaga ofertă pentru România. Avem câteva soluţii, dar nu în cataloagele tipărite din acest an, pentru că este destul de târziu, ci reintroducerea din anul viitor pe varianta tipărită. România nu a fost exclusă definitiv din cataloagele Dertour. Ce s-a întâmplat, de fapt? Operatorul german a luat decizia ca pentru 2018 să restrângă ofertele către anumite destinaţii, nu doar România, ci şi din Grecia, Austria, Asia sau Orient. Singurul lucru care s-a întâmplat a fost scoaterea turismului individual pentru România. Au rămas însă ofertele de grup: circuite, croaziere, vacanţe tematice".
Radu Colfescu a explicat că turismul individual din România este afectat de infrastructură, un turist german care vine pe cont propriu în ţara noastră va ajunge într-un timp mai lung la destinaţie şi costurile sale vor fi mai mari faţă de atunci când cumpără pachetul cu un grup organizat.
În plus, domnia sa a mărturisit: "Preţul pentru un sejur la un hotel de cinci stele de la noi din ţară, cu mic dejun inclus, este mai mare decât la un hotel similar din Bulgaria, cu all inclusive".
Radu Colfescu a mai precizat că, în cel mai bun an, 2008-2009, Dertour a trimis în ţara noastră 10.000 de turişti.
Pentru anul acesta, până în prezent, Dertour are cinci plecări garantate cu 48 de locuri fiecare pentru un circuit de 12 zile prin cele mai interesante locuri din ţara noastră, care vor fi suplimentate cu încă două plecări de acest fel.
Reprezentantul Dertour a mai precizat că, atât timp cât nu va exista o promovare prin fonduri alocate de către minister pentru promovarea destinaţiilor, lucrurile nu vor avansa.
Bogdan Trif a adăugat că îşi doreşte foarte mult să promoveze România prin clipuri publicitare şi să poată dispune de un buget pentru a cumpăra publicitate în marile cataloage.
În plus, domnia sa a mărturisit că suntem deficitari pe partea de online, iar acest lucru trebuie să se schimbe.
Legat de brandul de ţară, ministrul Turismului a precizat că acesta nu poate fi schimbat până în 2020 şi consideră că este ultima problemă pe care o avem ca ţară din punct de vedere al promovării turistice, dar oricum nu susţine înlocuirea "frunzei lui Udrea" cu un brand de ţară care să înfăţişeze o oaie.
• Persoana responsabilă de organizarea Târgului de la Berlin şi-a încetat raporturile de muncă cu Ministerul
Ministrul Turismului a declarat că persoana responsabilă de organizare şi de verificarea fotografiilor de la Târgul de Turism de la Berlin şi-a încetat raporturile de muncă cu Ministerul Turismului, în urma unui afiş expus la Târg în care apare un bărbat fără tricou care se odihneşte.
Bogdan Trif a mărturisit: "Am avut peste 40 de operatori care şi-au prezentat oferta pe destinaţiile din ţară, consilii judeţene, reprezentantul evenimentului Untold şi o serie de artişti. Din păcate am avut şi această sincopă, care pentru mine este inexplicabilă. Persoana care trebuia să verifice fotografiile a avut această scăpare şi, drept urmare, nu mai este în Ministerul Turismului. Toţi colegii trebuie să ştie că greşelile se plătesc".
Domnia sa a precizat că a primit feedback din Germania că standul de la Târgul de Turism din Berlin a fost cel mai bun stand al ţării noastre din ultimii cinci ani.