În 2025 încă vor mai exista peste 1 miliard de fumători pe planetă, a afirmat, ieri, Moira Gilchrist, vicepreşedinte Philip Morris International (PMI) însărcinat cu comunicarea strategică şi ştiinţifică, în cadrul unui eveniment dedicat ştiinţei din spatele produselor fără fum dezvoltate de companie. Moira Gilchrist a prezentat abordarea PMI pentru a accelera tranziţia către "o lume fără fum".
Aceasta a afirmat: "Dacă încetăm să mai vindem ţigări astăzi nimic nu se va schimba în mod fundamental. Fumătorii pur şi simplu vor trece la alt brand de ţigări şi vor continua să fumeze. Potrivit estimărilor OMS, tot vor exista peste 1 miliard de fumători pe planetă în 2025. Scopul nostru este să le oferim fumătorilor adulţi, care ar continua să fumeze, posibilitatea de a face o alegere mai bună şi de a trece la produse fără fum verificate ştiinţific. Cunoscând preferinţele fumătorilor adulţi şi crescând pe actuala reţea de business putem accelera transformarea întregii noastre industrii astfel încât să lăsăm ţigările în trecut mai rapid. Suntem convinşi că prin intermediul unui sprijin adecvat din partea guvernelor şi a comunităţilor de sănătate publică putem să punem capăt vânzărilor de ţigări în multe ţări chiar în timpul vieţii noastre. În final nu ne dorim doar ca Philip Morris International să nu mai vândă ţigări, ci ne dorim să creăm un mediu care să accelereze tranziţia de la a fi fumător la a te lăsa de fumat sau pentru cei care nu se vor lăsa la produse alternative mai bune. Este un viitor în care ţigările nu mai există".
La rândul ei, Gizelle Baker, vicepreşedinte PMI, a arătat că produsele ce încălzesc tutunul nu sunt complet lipsite de riscuri, dar în comparaţie cu fumatul ţigaretelor clasice riscurile sunt semnificativ mai reduse.
"Folosirea de produse care încălzesc tutunul nu este acelaşi lucru cu renunţarea la fumat şi presupune câteva riscuri. Dar datele pe care le-am acumulat arată că aceste riscuri sunt probabile să fie mult mai scăzute decât riscul pe care îl presupune continuarea fumatului. De exemplu, cercetători independenţi au analizat emisiile (de substanţe ale) produselor noastre ce încălzesc tutunul în relaţie cu cancerul şi au ajuns la concluzia că utilizarea de produse ce încălzesc tutunul, în detrimentul ţigărilor, rezultă într-un potenţial de cancer pe durata vieţii mai redus. Asta va duce la o creştere substanţială a speranţei de viaţă a subgrupului de fumători care altfel ar putea muri de cancer. Cu toate acestea, riscul utilizării produselor ce încălzesc tutun rămâne mai ridicat decât pentru un fumător care ar renunţa complet la tutun sau la orice produs cu nicotină", a declarat Baker.
Pierpaolo Magnani, care se ocupă la PMI de tendinţe de reglementare şi comportamentale, a afirmat că nu există dovezi care să arate că minorii abuzează de produsele ce încălzesc tutunul spre deosebire de ţigăretele clasice.
"Ştim din sondaje publice şi din unele date preliminare din SUA că utilizarea produselor ce încălzesc tutunul în rândul tinerilor este foarte scăzută şi mult sub nivelul utilizării ţigărilor", a precizat Magnani.
Acesta a adăugat adăugând că în Japonia, Germania sau Elveţia mai puţin de 1% din numărul elevilor şi al tinerilor adulţi folosesc produse ce încălzesc tutunul.
Totodată, acesta a subliniat că există utilizare a produselor ce încălzesc tutun în paralel cu fumatul de ţigarete clasice, dar utilizarea exclusivă a celor dintâi este mult mai ridicată.
Potrivit acestuia, circa 22% din vânzările de produse cu tutun şi nicotină din Japonia ale Philip Morris International sunt vânzări de produse fără fum. În Italia, ponderea este de 10%, asta la mai puţin de 8 ani de la introducerea lor pe piaţă.