Moody's: China este pe cale să depăşească Japonia ca principal exportator de automobile din lume

T.B.
Internaţional / 16 august 2023

Moody's: China este pe cale să depăşească Japonia ca principal exportator de automobile din lume

China este pe cale să depăşească Japonia ca principal exportator de automobile din lume, până la sfârşitul anului 2023, potrivit Moody's Analytics, transmite CNBC, conform news.ro.

"China a atras atenţia asupra ei prin pandemie, depăşind Coreea de Sud în 2021 şi Germania în 2022, devenind al doilea mare exportator de maşini", a declarat agenţia de rating într-un raport.

China se apropie acum de Japonia, se arată în raport, adăugând că decalajul a fost în medie de aproximativ 70.000 de maşini pe lună în trimestrul încheiat în iunie, comparativ cu aproape 171.000 în aceeaşi perioadă a anului trecut.

"În acest ritm, China este pe cale să depăşească Japonia până la sfârşitul anului", au scris economiştii Moody's, referindu-se la un clasament global pe care Japonia îl revendică din 2019.

O cerere în creştere pentru vehicule electrice a dus exporturile totale de automobile din China dincolo de nivelurile observate înainte de pandemie.

În prima jumătate a anului 2023, veniturile din exportul de vehicule electrice ale Chinei s-au dublat faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

În comparaţie, exporturile totale de automobile din Japonia şi Thailanda, care includ atât vehicule tradiţionale, cât şi vehicule electrice, nu au înregistrat încă o revenire la nivelurile de dinainte de pandemie.

China se mândreşte cu un avantaj competitiv în producţia de celule de baterii litiu-ion, pe care Moody's l-a citat ca un factor care le oferă producătorilor săi de automobile un avantaj în ceea ce priveşte costurile de producţie a vehiculelor electrice.

Potrivit proiecţiilor Moody's, China produce mai mult de jumătate din aprovizionarea mondială cu litiu, datorită costurilor sale reduse cu forţa de muncă, în comparaţie cu rivalii Japonia şi Coreea de Sud.

China se mândreşte, de asemenea, cu mai mult de jumătate din capacitatea mondială de rafinare a metalului.

Drept urmare, unele dintre cele mai mari companii auto din lume au înfiinţat unităţi de producţie în China, inclusiv Tesla şi BMW .

Cu toate acestea, Moody's a remarcat că mărcile străine nu le-au eclipsat pe cele locale precum Chery şi SAIC.

"Într-adevăr, viteza cu care China a îmbrăţişat noile tehnologii în industria auto este de neegalat", au spus economiştii.

Regiunea Asia-Pacific, care găzduieşte unele dintre cele mai mari puteri exportatoare de automobile din lume, cum ar fi Coreea de Sud, China şi Japonia, a înregistrat o redresare mixtă a exporturilor de automobile, a subliniat Moody's.

Cu toate acestea, vehiculele electrice au reprezentat aproape 30% din toate maşinile de pasageri vândute la nivel mondial anul trecut, comparativ cu mai puţin de 5% înainte de pandemie.

Potrivit Agenţiei Internaţionale pentru Energie, în aprilie, vânzările de maşini electrice au crescut la peste 10 milioane în 2022, China fiind în frunte şi reprezentând aproximativ 60% din piaţă.

Moody's a atribuit creşterea cererii de vehicule electrice în parte "reducerilor mari de preţuri de către producătorii chinezi şi sprijinului generos din partea guvernului".

De exemplu, o taxă de achiziţie de 10% pentru maşinile noi a fost scutită pentru vehiculele electrice din 2014.

Opinia Cititorului ( 7 )

  1. Dar era vorba ca China e in mare criza economica,

    nu mai intelegem nimic 

    1. E normal pentru propagandiștii sovietici, analfabeți economic.

    Tot nu mi-as lua chinezarie nici sa ma pici cu ceara. am luat niste tacamuri sapt trecuta pt ca am avut niste musafiri , frumos ambalate made in china , cand le-am desfacut, tabla indoita in forma de lingura. sunt si tractoate made in china deja i Romania de ani de zile , la jumate de pret fata de india, corea de sud, si la un sfert de pret fata de us, dar nu-s bune de nimica. masinile ma gandesc ca-s la fel. niste tigai

    1. pai masinile electrice straine au baterii chinezesti,motorul electric ne nu se strica daca il produce corect (uita te la locomotivele electrice facute de electroputere,merg si acum,f bine si nu le face nimeni mentenanta ca nu stie si nu prea mai are unde si cu ce),bobinaje,rotor,stator,rulm enti,cutie viteza simpla,fara injectii,fara prelucrari mecanice complicate la vibrochen,bixe,pistoane,segmen ti,supape!

      la cat au copiat,cred ca au invatat sa faca caroseria,suspensiile ,ca celelate repere fac la greu pt ind auto,pt toate marcile!  

      nu, multumesc

    La diferenta de populatie si marimea tarii e rusinica mare ca nu a depasit-o pana acum.

    China are cateva zone dezvoltate dar au multi locuitori care inca traiesc ca in evul mediu! 

    1. Nu sunt proportionale. SUA si Romania pe ce loc e la exportul de masini in lume?

      Daca compari Romania cu Germania, la economie, populatie si marimea tarii, cum stam?

      Aici e discutia despre progres, si China, chiar a avut un progres enorm.  

Comanda carte
fngcimm.ro
danescu.ro
raobooks.com
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
chocoland.ro
arsc.ro
domeniileostrov.ro
leonidas-universitate.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

20 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7908
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3538
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9910
Gram de aur (XAU)Gram de aur401.4137

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

erfi.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb