Moody's şi S&P se îndoiesc că Boeing va atinge obiectivele de producţie la sfârşitul acestui an

S.B.
Companii / 14 august

Moody's şi S&P se îndoiesc că Boeing va atinge obiectivele de producţie la sfârşitul acestui an

Analiştii agenţiilor de rating Moody's şi S&P consideră că Boeing va rata probabil o ţintă cheie de producţie a avioanelor 737 MAX în 2024, ei spunând pentru Reuters că grupul se confruntă cu dificultăţi în timp ce ia măsuri pentru creşterea cvalităţii celui mai vândut avion al său, informează news.ro.

Scopul gigantului aerospaţial american este de a produce 38 de avioane MAX pe lună până la sfârşitul anului 2024, faţă de 25 de avioane pe lună în iulie.

Dar Moody's şi S&P au spus că acest obiectiv ar putea să nu fie atins până în 2025 din cauza unor riscuri precum posibile întreruperi de activităţi la unităţile constructorului de avioane din zona Seattle.

Cu toate acestea, Boeing nu se confruntă cu niciun risc imediat de retrogradare a ratingului de credit la niveluri nedorite, potrivit celor două agenţii de rating.

Jonathan Root, analist principal pentru Boeing la Moody's, presupune că producătorul de avioane va încheia 2024 producând 32 de avioane MAX pe lună şi va atinge ţinta de 38 în a doua jumătate a anului 2025.

Producţia şi livrările de avioane MAX, care sunt urmărite îndeaproape de investitori şi companiile aeriene, au încetinit în cea mai mare parte în urma unei explozii a unui panou fix de uşă al unui avion nou 737 MAX 9, care a expus probleme de control al calităţii de lungă durată la producătorul de avioane.

Boeing a încetinit producţia, astfel încât să poată îmbunătăţi calitatea acesteia, dar scăderea producţiei şi a livrărilor a afectat fluxul de numerar.

Grupul a cheltuit numerar de aproximativ 8,3 miliarde de dolari în prima jumătate a anului 2024 şi se aşteaptă ca fluxul de numerar liber să fie negativ în acest an, împovărându-i bilanţul.

"Vedem riscuri în atingerea acestui număr (38), inclusiv negocierile privind forţa de muncă şi istoricul companiei de sublivrare în raport cu obiectivele. Considerăm că creşterea şi stabilizarea producţiei MAX este necesară pentru a genera un flux de numerar liber, care este în cele din urmă ceea ce ne interesează pentru a menţine ratingul.", a declarat Ben Tsocanos, director aerospaţial la S&P Global Ratings.

Atât S&P, cât şi Moody's evaluează Boeing cu o treaptă deasupra celei nerecomandate investiţiilor.

Ca răspuns la o solicitare de comentarii, Boeing s-a referit la comentariile recente ale directorului său financiar, spunând că producţia ar trebui să crească în a doua jumătate a anului 2024, pentru a atinge 38 de avioane pe lună până la sfârşitul anului.

Noul CEO Kelly Ortberg nu a discutat încă public niciun plan de producţie pentru companie.

Analiştii de la William Blair au spus că noul CEO poate reduce ţinta de producţie pentru a acorda prioritate calităţii.

Spirit AeroSystems, care urmează să fie achiziţionată de Boeing, are rolul principal în sprijinirea creşterii producţiei, a spus Root. Compania produce fuselajul 737, care este folosit pentru a produce avioanele finite la unităţile Boeing din statul Washington.

Spirit a livrat 27 de fuzelaje către Boeing în trimestrul încheiat în iunie, în ciuda faptului că producea 31 pe lună.

Din martie, Boeing a inspectat pentru prima dată noile fuselaje la fabrica Spirit din Wichita, Kansas, iar procesul de verificare a durat mai mult decât se aştepta, a declarat pentru Reuters o sursă din industrie familiarizată cu problema.

Între timp, incertitudinea persistentă cu privire la livrările de avioane Boeing face ca operatorii aerieni să fie mai precauţi în planificarea programelor lor.

Transportatorul american low-cost Allegiant, un client al Boeing, a declarat luna trecută că se aşteaptă la "o cadenţă de livrare mai lentă" de la producătorul de avioane în 2025 şi 2026.

Când Allegiant a plasat o comandă pentru 50 de avioane 737 MAX în 2022, respingând ofertele furnizorului tradiţional Airbus, se aştepta să primească 10 dintre avioane în 2023, 24 în 2024 şi 16 în 2025. Cu toate acestea, încă aşteaptă primul său avion MAX. Avionul este acum aşteptat în septembrie, a declarat compania aeriană luna trecută.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

14 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9761
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5124
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2344
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.7993
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.8318

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb