Mytaxi, aplicaţia de ride hailing deţinută de grupul german Daimler, a anunţat, ieri, că a cumpărat un rival din România în ideea de a crea un serviciu pan-european care să poată concura cu Uber, transmite Reuters.
Directorul general de la mytaxi, Andrew Pinnington, a dezvăluit că firma va plăti o "sumă de opt cifre" pentru Clever Taxi, liderul pieţei româneşti, care operează în 20 de oraşe din România.
Mytaxi, companie cu sediul la Hamburg, a cumpărat la începutul anului compania Taxibeat din Grecia, iar Pinnington a declarat că se aşteaptă şi la alte achiziţii pentru a extinde serviciul în Europa de Est.
"Principalul factor motivator este unul strategic, să acaparezi cotă de piaţă şi să te extinzi în cât mai multe teritorii geografice", a spus Andrew Pinnington într-un interviu acordat Reuters, citat de Agerpres.
Creşterea serviciilor ride hailing şi perspectiva vehiculelor fără şofer a dus la prognoze potrivit cărora oamenii vor renunţa să îşi cumpere şi să îşi conducă propriile automobile în favoarea plăţii pentru călătorii individuale.
Pentru a se asigura că nu devin furnizori ai unor echipamente hardware cu marje reduse de profit pentru companii precum Uber, grupul auto german Daimler şi rivalii au început să investească în aplicaţii de ride hailing precum mytaxi, Lyft, Grab şi Gett care fac legătura între şoferi şi pasageri.
La fel ca şi Uber, mytaxi face legătura între şoferi şi pasageri în schimbul unei părţi din preţul călătoriei. Însă mytaxi se concentrează pe taxiurile echipate cu aparate de taxat în timp ce Uber se bazează pe maşini fără aparate de taxat precum şi pe şoferi care nu au o licenţă de şoferi de taxi.
Abordarea Uber îi permite să perceapă preţuri mai mici dar a dus, de asemenea, la dispute frecvente cu autorităţile locale şi naţionale, în special în Europa, unde activitatea de taximetrie este puternic reglementată. Aceste restricţii au determinat Uber să se retragă de pe unele pieţe iar unii analişti au pus sub semnul întrebării sustenabilitatea modelului Uber în Europa Continentală.
Andrew Pinnington susţine că modelul mytaxi este să îşi ofere serviciile în cadrul reglementărilor actuale şi să perceapă un comision mai mic şoferilor, aproximativ jumătate din cel de 20-25% din cel perceput de Uber.