Compania sud-africană de media Naspers profită de una dintre cele mai bune investiţii de capital de risc la nivel mondial, prin reducerea cu circa 2 puncte procentuale a participaţiei de 33% deţinută la Tencent, operatorul chinez al serviciului de mesagerie WeChat, pentru care obţine 10,6 miliarde de dolari, transmite Bloomberg.
Naspers a cumpărat în 2001 o participaţie de 33% la Tencent, care era la momentul respectiv o firmă web necunoscută într-o ţară unde puţine persoane utilizau internetul, pentru numai 32 de milioane de dolari. În prezent, participaţia respectivă valorează 175 de miliarde de dolari.
Vânzarea a fost anunţată la câteva ore după ce Tencent, cea mai valoroasă companie din Asia, a avertizat că va sacrifica marjele pe termen scurt, investind în conţinut şi tehnologie în căutarea creşterii.
Cu toate că estimarea a provocat deprecierea cu 5% a acţiunilor Tencent, Naspers a anunţat că se aşteaptă în continuare ca Tencent să fie una dintre companiile cu creştere foarte bună, între toate industriile lumii, beneficiind de o conducere excepţional de capabilă.
Naspers ar fi putut să rămână o companie de publishing de ziare şi operator de servicii de televiziune pe bază de abonament puţin cunoscută, dacă nu ar fi investit în Tencent.
În timp ce investiţia în Tencent a tranasformat Naspers în cea mai valoroasă companie din Africa, capitalizarea sa de piaţă, de circa 127 de miliarde de dolari, este cu mult în urma capitalizării holdingului Tencent.
Fondată în 1915, Naspers s-a transformat dintr-o companie de publishing de ziare de pe vremea apertheideului într-o multinaţională de 127 de miliarde de dolari cu investiţii în platforme de comerţ electronic care includ OLX, cele mai mari site-uri de anunţuri de India şi Brazilia şi site-ul Mail.ru din Rusia.