Marea Britanie şi România vor colabora pentru stabilirea viitoarelor coridoare în Reţeaua Trans-Europeană de Transport (TEN-T), precum şi pentru asigurarea unui buget mai generos în perioada 2014 - 2020, a declarat Alexandru Nazare, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, citat de Agerpres.
Ministerul Transporturilor va lansa, în luna martie, anunţurile pentru proiectarea, construirea şi concesionarea Centurii de Sud a Capitalei, dar şi anunţul privind refacerea studiului de fezabilitate pentru concesionarea Autostrăzii Comarnic - Braşov, a mai spus oficialul. Proiectul Centurii de Sud va fi realizat în concesiune, iar, ulterior, acest tronson ar putea fi inclus în rândul autostrăzilor ce vor fi taxate, alături de autostrăzile Bucureşti - Piteşti şi Bucureşti - Constanţa. O singură companie va realiza proiectarea, finanţarea, construirea, operarea şi întreţinerea Autostrăzii de Centură Sud a Municipiului Bucureşti şi operarea şi întreţinerea Autostrăzilor Bucureşti-Piteşti şi Bucureşti-Constanţa.
Autostrada Comarnic - Braşov ar fi trebuit să se realizeze în concesiune de consorţiul Vinci - Aktor, însă, fie din cauza lipsei banilor pe care consorţiul trebuia să îi obţină de la bănci, fie din cauza unor probleme tehnice, contractul nu a mai fost încheiat.
• Nazare: Optimizarea consumului de energie - o şansă pentru revitalizarea căii ferate
Optimizarea consumului de energie şi creşterea veniturilor prin valorificarea activelor existente sunt şansele pentru revitalizarea căii ferate, a declarat oficialul, prezent, vineri, la Londra, unde s-a întâlnit cu reprezentanţii conducerii Network Rail, compania care gestionează infrastructura feroviară în Marea Britanie. În cadrul discuţiilor au fost explorate soluţii comune la problemele cu care se confruntă atât Network Rail cât şi CN CFR S.A. în contextul crizei economice globale care a afectat piaţa europeană de transport feroviar.
"La fel ca Network Rail, CN CFR S.A. trebuie să demareze în cel mai scurt timp un program de valorificare a activelor aşa încât şi compania de infrastructură feroviară din România să îşi crească veniturile din valorificarea proprietăţilor. În acelaşi timp, la fel ca Network Rail, CN CFR S.A. trebuie să îşi optimizeze consumul de energie aşa încât să putem face economii importante pentru aceste cheltuieli", a declarat spus Transporturilor.