Grupul Nestle raportează vânzările pe primele şase luni ale anului 2024 şi anunţă o creştere organică de 2,1%. Creşterea internă reală (RIG) este de 0,1% pentru prima jumătate a anului şi 2,2% pentru al doilea trimestru, cu un pricing de 2%. Se înregistrează îmbunătăţiri în toate Zonele şi categoriile. Vânzările totale raportate sunt de 45,0 miliarde CHF (-2,7%), cu un impact al schimbului valutar de -4,4%. Pe plan local, Nestle România a raport afaceri în creştere cu 7,2%, conform unui comunicat de presă remis Redacţiei.
Ca perspective pentru întregul an 2024, compania se aşteaptă la o creştere organică a vânzărilor de cel puţin 3%.
Mark Schneider, Nestle CEO, a comentat: "Am revenit la o creştere internă reală pozitivă. Creşterea volumelor şi abordarea portofoliului prezintă îmbunătăţiri la nivel de Grup. Nestle Health Science se redresează conform planului şi este pregătită pentru un semestru al doilea puternic. Pentru restul anului, vom continua să accelerăm creşterea RIG prin lansarea de inovaţii care răspund tendinţelor şi nevoilor consumatorilor şi prin dezvoltarea continuă a brandurilor iconice. În acelaşi timp, am văzut că pricing-ul a scăzut mai repede decât previzionam. Prin urmare, considerăm că este prudent să ne ajustăm previziunile pentru acest an, creşterea organică a vânzărilor fiind acum aşteptată să fie de cel puţin 3%".
Vânzările la nivel de Grup
Creşterea organică a fost de 2,1%. Creşterea internă reală a fost de 0,1%, consolidându-se în al doilea trimestru la 2,2%, cu o îmbunătăţire generalizată în toate zonele geografice şi categoriile. Pricing-ul de 2,0%, decelerând la 0,6% în al doilea trimestru, reflectând în mare măsură o bază ridicată de comparaţie în 2023 şi creşterea investiţiilor. Din punct de vedere geografic, creşterea organică a fost determinată de Europa şi de pieţele emergente. Pe pieţele dezvoltate, creşterea organică a fost de 1,0%, determinată de pricing cu RIG negativ. Pe pieţele emergente, creşterea organică a fost de 3,7%, determinată de pricing şi RIG neutru.
Creşterea organică de 4,5% a fost generalizată în toate zonele geografice şi aproape toate categoriile. Creşterea reală internă a fost de 1,3%, atingând 2,9% în al doilea trimestru, cu un pricing de 3,1%. Schimbul valutar a redus vânzările cu -3,7%, iar cesionările nete au afectat vânzările cu -2,7%. Vânzările raportate în Zona Europa au scăzut cu -1,9%, la 9,3 miliarde CHF. Zona a înregistrat creşteri de cotă de piaţă la categoria hrană pentru animale de companie şi la categoria produselor alimentare.
Pe categorii de produse, principalul contributor la creştere a fost Purina PetCare. Categoria a înregistrat o creştere de o singură cifră, determinată de ofertele diferenţiate ale mărcilor premium Gourmet, Purina ONE şi Felix. Categoria Dulciuri a înregistrat o creştere ridicată de o singură cifră, alimentată de un impuls puternic pentru KitKat şi mărcile locale cheie. Cafeaua a înregistrat o creştere de o singură cifră, condusă de cafeaua solubilă NESCAFÉ® şi produsele Starbucks. Nestle Professional a înregistrat o creştere de o singură cifră, condusă de soluţiile pentru băuturi. Produsele Alimentare au înregistrat o creştere pozitivă, susţinută de lansările de noi produse Maggi, inclusiv noua sa gamă Asia.. Categoria Nutriţie pentru sugari a înregistrat o creştere constantă, faţă de o bază ridicată de comparaţie în 2023.
Rezultatele financiare ale Nestle România pentru primul semestru al anului 2024
"Suntem bucuroşi să anunţăm rezultatele financiare pentru prima jumătate a anului ale Nestle România, reuşind să obţinem o creştere solidă de 7,2%. Acest rezultat reflectă concentrarea echipei noastre de a furniza produse de înaltă calitate şi de a satisface nevoile în continuă evoluţie ale consumatorilor noştri. Privind înainte, suntem încrezători în capacitatea noastră de a continua pe aceeaşi traiectorie, pentru a obţine al unsprezecelea an consecutiv de creştere pentru Nestle România. Doresc să mulţumesc încă o dată întregii echipe pentru eforturile depuse în fiecare zi, pentru angajamentul neobosit şi pentru impactul pozitiv adus în societate", spune Silvia Sticlea Country Manager, Nestle România.
Pe lângă rezultatele financiare, Nestle România a continuat implicarea în comunitate prin campanii de conştientizare asupra risipei alimentare alături de Banca pentru alimente, dar şi proiectele educaţionale în şcoli, alături de Fundaţia PRAIS. Elevii din 539 de şcoli cu ciclu primar din 32 de judeţe au participat la proiectele naţionale educaţionale care promovează stilul de viaţă sănătos - "Şi eu trăiesc sănătos - SETS!" şi grija faţă de natură - "Planeta albastră contează pe tine - PACT!". Nestle în colaborare cu Green Resources Management, Federaţia Naţională a Părinţilor EDUPART (FNAP) şi Primăria Sectorului 6 a organizat primul proiect de informare şi educare cu privire la simbolurile de reciclare de pe ambalajele şi primele discuţii despre ambalajele flexibile din plastic în şcoli, atingând un număr de peste 350 de elevi de gimnaziu şi liceu. De asemenea, în primele şase luni ale anului, a donat 19 tone de alimente în valoare de peste 95.000 CHF.