"Nestlé" SA Elveţia, cea mai mare companie alimentară din lume, a decis să cumpere mărcile Gerber de hrană pentru copii, de la producătorul local de medicamente "Novartis" AG. "Nestlé" plăteşte 5,5 miliarde de dolari în numerar pentru aceste mărci şi obţine astfel aproape patru cincimi din piaţa americană a piureelor pentru copii.
Analiştii sunt de părere că preţul oferit este unul rezonabil.
Vânzările anuale de 1,6 miliarde de dolari realizate de "Gerber" se vor alătura rezultatelor diviziei de nutriţie aparţinând "Nestlé".
Tranzacţia se va finaliza în semestrul al doilea al anului în curs şi trebuie să obţină aprobarea autorităţilor de reglementare. Compania elveţiană a cheltuit aproape 4 miliarde de dolari în 2006 pentru achiziţia unor mărci de nutriţie. Ca să-şi finanţeze expansiunea pe segmentul alimentaţiei sănătoase, "Nestlé" a vândut divizii pe care a obţinut un miliard de dolari. Este vorba despre divizii procesatoare de cafea şi cacao şi unele producătoare de ingrediente.
"Gerber" a luat fiinţă în SUA, în 1928, compania fiind fondată de Daniel Gerber. "Gerber" distribuie 190 de produse în 80 de ţări, iar anul trecut a obţinut un profit operaţional de 307 milioane de dolari.