Trei din cinci români (59%) au făcut cumpărături online prin social media, cea mai populară reţea de acest fel fiind Facebook, arată un studiu realizat la nivel global de NielsenIQ, informează Agerpres.
Pe plan naţional, majoritatea cumpărătorilor online a fost afectată de pandemie, fie din punct de vedere al sănătăţii (personal sau cineva drag) într-o pondere de 30%, fie din punct de vedere financiar (62%), relevă datele centralizate de NielsenIQ, una dintre unităţile de business din cadrul Nielsen Holdings plc.
Conform cercetării de specialitate, 20% dintre români sunt nou-veniţi în online, în perioada pandemiei, iar 87% din totalul acestora provin din rândul categoriei afectate de COVID-19.
În ceea ce priveşte obiceiurile de cumpărare, trei din cinci cumpărători online din Romania au efectuat achiziţii prin intermediul reţelelor de socializare, Facebook fiind cea mai populară platformă de socializare folosită pentru shopping online (59%), transmite Agerpres.
În acelaşi timp, Instagram este folosită de o treime dintre e-cumpărători şi câştigă mai multă importanţă în rândul tinerilor cu vârste între 18 şi 24 de ani (39%).
De asemenea, TikTok a apărut printre menţiunile românilor, iar 10% au declarat că au cumpărat online folosind această platformă.
Conform datelor Nielsen, cumpărătorii români din online au afirmat că pot face "shopping" în orice zi, fără să aibă o oră preferată, însă majoritatea s-a declarat ca fiind mai activi sâmbăta (18%) şi spre seară, în intervalul orar 18:00 - 22:00.
Cât priveşte dispozitivele folosite pentru a face cumpărături, opt din zece persoane (80%) au indicat smartphone-ul.
Studiul Nielsen dedicat segmentului de e-commerce, realizat la nivel global, a inclus 1.157 de respondenţi din mediul urban, cu vârste cuprinse între 18 şi 55 ani, care au făcut cumpărături online în ultimele trei luni. În România, cercetarea a fost efectuată în luna octombrie 2020.
Nielsen Holdings plc este o companie globală de măsurare şi analiză de date care livrează cea mai completă imagine asupra consumatorilor şi pieţelor din întreaga lume. Compania este formată din două unităţi de business: Nielsen Global Media şi NielsenIQ (denumita anterior Nielsen Global Connect).