Compania auto japoneză "Nissan Motor" Co. a raportat, la finele săptămânii trecute, un avans de numai 0,3% al profitului său anual, din cauza disputei teritoriale dintre Tokyo şi Beijing, care a creat un sentiment anti-nipon pe cea mai mare piaţă mondială a autoturismelor.
În cele 12 luni încheiate în 31 martie, profitul net al companiei a însumat 342,4 miliarde yeni (3,21 miliarde euro). Cifra vânzărilor companiei a fost de 9.630 miliarde yeni, mai mare cu 2,3% faţă de anul anterior.
Dintre producătorii auto niponi, "Nissan" este cel mai expus la piaţa din China, unde realizează aproape 25% din vânzări.
În perioada de raportare, livrările companiei au fost de 4,9 milioane de vehicule, cu 1,4% peste nivelul din anul anterior. Pentru anul curent, societatea estimează vânzări de 5,3 milioane de vehicule. În China, "Nissan" a vândut 1,18 milioane de maşini în exerciţiul fiscal încheiat în martie, iar în anul curent anticipează că va livra 1,25 milioane de vehicule.