Compania japoneză "Nissan Motor" Co., al doilea producător auto din ţară, îşi va reduce costurile de producţie cu 12%, în condiţiile creşterii preţurilor materiilor prime, care ameninţă evoluţia cîştigurilor. Societatea va începe să producă modele diferite pe liniile mai vechi din Taiwan, Thailanda, Africa de Sud şi Indonezia, a anunţat vicepreşedintele executiv, Tadao Takahashi. Pe de altă parte, compania intenţionează să utilizeze 80% din capacitatea sa globală pînă la finele anului fiscal ce se termină în martie 2008, comparativ cu 75% în anul fiscal trecut, ca să îşi îndeplinească obiectivul de diminuare a cheltuielilor în următorii trei ani. "Este extrem de important să continuăm cu reducerea costurilor", a spus Takahashi.
Directorul executiv al companiei, Carlos Ghosn, a redus cu 1.000 de miliarde de yeni (8,5 miliarde de dolari) costurile după ce a preluat "Nissan", în iunie 2000. Compania şi-a reutilat liniile de asamblare, astfel încît să realizeze un nou model într-o lună şi jumătate, faţă de mai bine de trei luni, în 1999.
"Nissan" vrea să vîndă 28 de modele noi ori actualizate (cu un nou design) pînă în martie 2008. "Nissan", deţinută în proporţie de 44,3% de grupul francez "Renault" SA, aşteaptă să se vîndă 4,2 milioane de vehicule la nivel mondial pînă în martie 2008, adică cu 16% mai mult faţă de estimările privind anul fiscal în curs. Tot pentru acest an fiscal, compania şi-a majorat cu 13% bugetul prevăzut pentru investiţii, la recordul de 540 miliarde de yeni.
"Nissan" ar putea construi noi fabrici sau să-şi extindă capacitatea după luna martie 2008. Producătorul auto urmăreşte ca, împreună cu "Renault", să înceapă să vîndă şi să producă autoturisme pe pieţele în curs de formare, precum Rusia şi India.