Publicitatea şi teleshoppingul nu trebuie să facă apel, nici vizual şi nici verbal, la persoanele care prezintă în mod obişnuit emisiunile de ştiri, conform deciziei Consiliului Na-ţional al Audiovizualului 123/ 2003, privind publicitatea şi teleshoppingul, modificată şi completată.
De asemenea, promovarea produselor medicamentoase în serviciile de programe audiovizuale va include obligatoriu următoarele: numele produ-sului; denumirea comună, dacă produsul conţine un singur ingredient activ; indicaţia terapeutică (pentru ce afecţiuni se foloseşte produsul medicamentos); avertizarea: "Acest produs se poate elibera fără prescripţie medicală. Se recomandă citirea cu atenţie a prospectului. Dacă apar manifestări neplăcute, adresaţi-vă medicului sau farmacistului."
Prin derogare de la aceste prevederi, publicitatea pentru produsele medicamentoase difu-zată într-o formă prescurtată (reminder) va include avertizarea: "Se recomandă citirea cu atenţie a prospectului." În sensul prezentei decizii, prin reminder se înţelege clipul publicitar care îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii: este o parte, continuare şi/sau completare a aceleiaşi campanii publicitare la un anumit produs medicamentos realizată în cadrul aceluiaşi serviciu de programe; reaminteşte publicului elemente din mesajul difuzat în spotul principal al campaniei publicitare; are o durată ce nu depăşeşte 10 secunde."
Avertizările menţionate se vor difuza în următoarele condiţii: în cazul spotului principal, textul va fi prezentat la sfîrşitul spotului publicitar, sonor şi vizual, timp de minimum 6 secunde; în cazul reminder-ului, textul va fi prezentat pe parcursul difuzării spotului în condiţii care să asigure o percepţie clară a mesajului.