Grupul finalndez "Nokia" Oyj, cel mai mare producător mondial de telefoane mobile, va înceta să vândă telefoane în Japonia, exceptând produsele de lux marca Vertu, deoarece nu a reuşit să-şi majoreze cota de piaţă în această ţară.
"Nokia" a anunţat, anterior, că-şi va reduce semnificativ costurile, anticipând declinul vânzărilor de telefoane mobile, anul viitor.
Deşi la nivel mondial "Nokia" deţine aproximativ 40% din piaţa telefoanelor mobile, în Japonia, o piaţă matură, grupul finlandez controlează mai puţin de un 1%. Telefoanele mobile marca Nokia nu au reuşit să-i cucerească pe consumatorii japonezi, care preferă în continuare produsele cu performanţe ridicate comercializate de producătorii locali.
"Am decis că, în condiţiile economice actuale, care sunt dificile, nu putem continua să investim în dezvoltarea de produse destinate numai pieţei japoneze", a anunţat vicepreşedintele executiv al "Nokia", Timo Ihamuotila.
Japonia este a patra piaţă de telefonie mobilă la nivel mondial, după SUA, China şi India.