"Office Depot" Inc. al doilea mare retailer de consumabile de birou din SUA, cumpără "OfficeMax" Inc., urmând să fuzioneze cu aceasta şi să dea naştere unei entităţi care va deveni un competitor pentru "Staples" Inc.
Tranzacţia valorează 1,2 miliarde dolari şi va fi realizată în acţiuni. Potrivit acordului dintre părţi, investitorii "OfficeMax" vor primi 2,69 titluri "Office Depot" pentru fiecare acţiune deţinută. Înainte de finalizarea tranzacţiei, "OfficeMax" va avea dreptul să plătească un dividend special în numerar, de 1,50 dolari/acţiune.
Cele două companii estimează că, împreună, vor avea vânzări anuale de 18 miliarde dolari, faţă de cele 25 de miliarde dolari realizate de "Staples" în 2011.
"OfficeMax" şi "Office Depot" au fost afectate de scăderea vânzărilor de la momentul intrării economiei în recesiune şi fac eforturi ca să atingă o marjă de profit de 3%, faţă de cea de 8% realizată de "Staples", potrivit analiştilor "IBISWorld".
Board-urile celor două companii au aprobat în unanimitate fuziunea. Cei doi executivi - Neil Austrian al "Office Depot" şi Ravi Saligram al "OfficeMax" - îşi vor păstra funcţiile până când va fi ales un nou director al grupului nou creat. Fuziunea i-ar putea aduce noului grup economii anuale de până la 600 de milioane de dolari, în trei ani, conform estimărilor celor două companii.
În ultimul trimestru din 2012, "Office Depot" a suferit pierderi de 17,5 milioane de dolari, iar "OfficeMax" - de 33,9 milioane de dolari. "Office Depot" are 38.000 de angajaţi şi peste 1.600 de magazine la nivel mondial. "OfficeMax" numără 29.000 de salariaţi şi operează circa 900 de magazine în SUA şi Mexic.