Oil Terminal Constanţa, operatorul terminalului petrolier de stat de la Marea Neagră, vrea să ia un credit de 31,17 milioane lei, pentru modernizarea unui rezervor la Secţia Platforma Sud, potrivit news.ro.
Subiectul va fi supus aprobării în Adunarea Generală Extraordinară a Acţionarilor din 12 iunie
"Aprobarea contractării unui credit pe termen lung în valoare de 31.175.227 lei, inclusiv TVA, pentru finanţarea investiţiei Modernizare rezervor T31S - S.P. Sud", arată convocatorul transmis Bursei de Valori Bucureşti.
Potrivit sursei citate, acţionarii companiei vor să aprobe de principiu constituirea unui parteneriat cu Societatea de Administrare a Participatiilor Statului în Energie (SAPE) în vederea implementării proiectului "Mărirea Capacităţii de Depozitare în Secţia Platforma Sud-Oil Terminal Constanţa".
Totodată, pe ordinea de zi este şi o informare privind aprobarea prelungirii unei linii de credit în sumă de 10 milioane lei pentru o perioadă de 12 luni.
Societatea Oil Terminal este listată la Bursa de Valori Bucureşti şi are o valoare de piaţă de 121,7 milioane lei.
Profitul net al Oil Terminal Constanţa a crescut de aproape nouă ori în 2019, la 2,42 milioane lei, în timp ce cifra de afaceri netă a crescut cu 15%, la 168 milioane lei. Cheltuielile totale s-au majorat cu 14%, la 165 milioane lei.
Oil Terminal Constanţa are o capacitate de depozitare de circa 1,5 milioane metri cubi şi este cel mai mare operator pe mare din portul Constanta, specializat în manipularea ţiţeiului, produselor petroliere, petrochimice lichide şi alte produse finite sau materii prime lichide pentru import, export şi tranzit.
Principalii competitori pe piaţă internă ai Oil Terminal sunt: terminalul din Portul Midia, exploatat de Rompetrol Rafinare, terminalul Unicom-Oil Terminal din Galaţi, Frial SA Constanţa şi Minmetal SA Constanţa. Principalii competitori pe piaţa externă sunt: terminalul portului Omisalje din Croaţia, care a preluat în totalitate tranzitul de ţiţei către Serbia, şi terminalul Reni.