Bayerische Motoren Werke AG (BMW) l-a numit pe Oliver Zipse în funcţia de director general, continuând tradiţia producătorului german de vehicule de lux de a promova la cel mai înalt nivel şefi de producţie, chiar dacă industria auto se extinde în noi domenii, cum ar fi tehnologia şi serviciile, transmite Reuters.
Lăudând stilul "ferm" de conducere al lui Zipse, BMW speră că acesta va putea ajuta compania să-şi recâştige supremaţia pe segmentul vehiculelor electrice şi autonome.
Dar unii analişti susţin că Zipse, în vârstă de 55 de ani, nu ar fi cea mai bună alegere într-un moment în care tehnologia şi serviciile, cum ar fi transportul alternativ, devin din ce în ce mai importante pentru producătorii auto, transmite Agerpres.
Foştii şefi ai BMW, Harald Krueger, Norbert Reithofer, Bernd Pischetsrieder şi Joachim Milberg, au fost directori de producţie înainte de a fi promovaţi în cea mai înaltă poziţie.
Zipse a venit la BMW ca ucenic în 1991 şi a condus apoi departamentul de strategie şi uzina BMW din Oxford (Marea Britanie), înainte de a deveni membru al boardului BMW responsabil pentru producţie. El a ajutat la extinderea producţiei BMW în Ungaria, China şi SUA, ceea ce a majorat marja de profit a companiei.
Oliver Zipse va fi numit din 16 august director general, înlocuindu-l pe Harald Krueger, care în 5 iulie l-a informat pe şeful boardului de supervizare că nu va încerca să obţină un nou mandat, după ce actualul va expira la 30 aprilie 2020, conform Agerpres.
Sub conducerea lui Krueger, în 2016, BMW a pierdut prima poziţie în topul principalilor producători de maşini de lux din lume în faţa rivalei germane Mercedes-Benz.
Recent, BMW a anunţat majorarea investiţiilor în noile tehnologii, cum ar fi vehiculele electrice şi autonome, care ar urma să tranforme industria în următorii ani.
Grupul german deţine brandurile BMW, Mini şi Rolls Royce.