Oracle reduce costurile prin transferarea suportului hardware paneuropean către România într-o mişcare care poate face ca sute de angajaţi să devină redundanţi, potrivit declaraţiilor făcute pentru Register de persoane din interiorul fimei. Suportul pentru România nu este nou, procesul de susţinere a software-ului începând în 2015.
Vânzătorii din divizia de hardware şi muncitorii din echipele SPARC şi respectiv Solaris au primit ordinul din ziua de marţi din ultimele săptămâni, potrivit agenţiei the Register. Procesul de lichidare a operaţiunilor în ţară a început în ultimele săptămâni, în ciuda faptului că termenul limită pentru relocarea sprijinului pare să difere pentru locaţii.
Funcţia echivalentă din Italia şi Franţa poate să fie închisă până la sfârşitul acestui an calenaristic, iar în Spania ar trebui să se închidă în acelaşi timp ca şi în Germania.
Firma de suport hardware se estimează că va avea cea mai lungă durată de viaţă şi că va fi ultima echipă majoră care va transfera responsabilităţile omologilor români.
Potrivit comunicărilor interne Oracle văzute de Register, echipa de suport hardware din Germania este aşteptată să se închidă în H2 FY2018, ceea ce pentru Oracle ar fi cele 6 luni până în mai 2018. O sursă a indicat că aşteaptă închiderea la sfârşit de februarie.
Cifrele furnizate de un angajat al Oracle, care a vorbit sub condiţia anonimatului, arată că există un număr de peste 424 de angajaţi în Europa, inclusiv directori şi manageri. Circa 137 dintre aceşti oameni se află în România. 287 de persoane din afara României riscă să-şi piardă locul de muncă, 77 în Germania, 67 în Spania, 55 în Franţa, 53 în Anglia.
Preocuparea constă în pierderea acestei «memorii instituţionale şi culturale», în special pentru mai multe echipe de specialişti, ceea ce poate face diferenţa dintre o experienţă eficientă de sprijin peer-to-peer pentru client şi respectiv iadul produs de scenariu, indiferent de cât de bine instruite pot să fie resursele externalizate, potrivit sursei.
Migrarea sprijinului către Europa de Est vine după plecarea de luna trecută a lui John Fowler, vicepreşedinte executiv Oracle pentru sisteme. Mişcarea vine după ce veniturile pentru hardware şi software-ul on-premise au scăzut în mod repetat. În anul fiscal 2017, Oracle a înregistrat 11% şi 2% scăderi în hardware şi în vânzările de software vechi. Aceasta a fost pentru prima dată când a putut aduce mai mult decât sisteme fizice.
El Reg înţelege că, pe lângă România, suportul hardware european în timpul turei de noapte va fi preluat de către ramura din India, care numără aproape 200 de capete.
Dale Vile, analist la Freeform Dynamics, a spus că echipele de suport create acumulează experienţă, înţelegere şi cunoaştere colectivă despre "sfaturi, trucuri şi capcane" care nu au putut să fie transmise cu uşurinţă în afara mediului existent, potrivit agenţiei de ştiri.